Gå til innhold

hvordan hadde dere løst det med gardiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal ha åpen løsning i ganske stor del av huset så det blir ikke stuedel og kjøkkendel så veldig.... Vi holder på å orden til gammeldags sveitserhus med slike krysspostvinduer og gammel stil... Den ene langveggen vi ser fra både stua og kjøkkenet har 4 vinduer til sammen og inni stua er det enda 4 til så disse bør vel ha samme type gardiner?! Har i dag blondegardiner da jeg ikke helt vet hva annet som er fint i gammel stil? hva tror dere? panelgardiner blir kanskje litt kræsj? Eller kan det bli fint om vi har hvitmalt panel på vegger og i tak?

De andre vinduene som da står igjen på kjøkkenet (4 stk) er over kjøkkenbenk, så her tenker jeg liftgardin, kappe eller evt glasshylle med planter eller annen pynt?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde panelgardiner i min "gammeldagse" stue.

Synes i grunnen det var det som ble finest også jeg.

Hadde til å begynne med hvite gardiner som han sånn tradisjonelt om du skjønner. sånn med belte.

Jeg brukte hvite enkle og tynne panelgardiner. Den forreste hadde hvite blomster i en rekke nedover.

Lyst og pent og enkelt.

Jeg hadde forøvrig beigemalt brystpanel og gråblå mønstret tapet over. Så jeg MÅTTE jo ha rolige gardiner :o)

Tror også jeg ville valgt noe sånt som du tenker på kjøkkenet. Vanskelig med vanlig gardin der synes jeg. Og kjekt å kunne titte ut.

Skrevet

Vanskelig å si når man ikke har sett det... Jeg har tre stuer etter hverandre, langt gammelt gårdshus. Stue 1+2(finstuene) er kun skilt med ulikt gulv, men siden dette er spisestue og salong har jeg ulike gardiner. Inn til stue 3(tvstua) har jeg åpne glassdører, har her en tredje type gardiner. Har hatt like i alle vinduene, men ble litt lei. Pluss at når jeg ville fornye meg ble det veldig dyrt å kjøpe til 6 vinduer på en gang. Føler at jeg får delt opp rommene, får en bedre romfølelse.

Har blitt veldig gla i panelgardiner - de er jo så rimlige så jeg kan jo skifte kjempe ofte:)

Skrevet

vi har på en måte bare ett rom da så det vil nok bli rart med forskjellige gardiner annet enn i de over kjøkkenbenken...

Tror jeg må prøve panellender bare for å ha prøvd det :)

Vi har gammel stil i interiøret ellers men bryter ofte opp med litt "freshere" puter, duker o.l... uten at det er hypermoderne... så tenkte at det kunne være stilig med noe som bryter litt også? Får se hva jeg prøver :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...