Gå til innhold

Søsteren min er sammen med en sigøyner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med han i 5 mnd, og er sååå forelsket.. nå skal han flytte og hun vurdere og flytte med han. Foreldrene hans vil ikke snakke med henne, og han selv er ofte uvenner med faren.. (Kanskje pga søsteren min, hvem vet... )

Nå fant jeg iallefall noe på nettet som var litt merkelig..

"Ekteskap med personer som ikke er romani blir ofte betraktet som svært uheldig i en familie. I noen grupper er slike forbindelser totalforbudt, mens andre er villige til å akseptere blandingsekteskap, dersom den nye partneren er villig til å oppgi sin egen kultur for å leve og oppdra barna sine i romanikulturen."

Hm.. vil dette si at hun mer eller mindre ikke er godtatt av familien hans, siden han ikke selv vil ut av familien??

Nå ble jeg forvirret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du vel nesten spørre hans familie om, det er vel like forskjellig som med alt annet.

Skrevet

Romeo og Julie *sukk*

Men får tro det ender bedre enn med dem da:-p

Skrevet

De har iallefall ekstremt sterk familietilknytning på mange måter, og det er ikke utbredt blant deres folk å finne seg kjæreste/ektefelle som ikke er født inn i Romfolket.

Skrevet

hehe, tviler på at jeg får mulighet til og treffe og snakke med hans familie.. hehe, såvidt jeg har sett han selv.

Blir bare litt forvirret når jeg leser slikt om sigøynerene, blir nesten litt engstelig ovenfor søsteren min..

For og bli godtatt må hun oppgi sin egen livvstil liksom.. :S

Men det er vel derfor han krangler sånn med foreldrene sine for tiden..

Skrevet

ja, er litt skeptisk..

Skrevet

Med mindre han vil oppgi sin livsstil så må de vel enten finne en mellomløsning eller hun må leve slik han lever. Jeg skrev oppgave om romani-folket og det er jo forskjellig hvor mye de forskjellige reiser og hvordan de praktiserer kulturen sin. Er han aktiv innen reise? Hva i forhold til utdannelse av f. eks barn? Det er jo ganske vanskelig å ha en stabil oppvekst og få en utdannelse dersom man stadig er på reisefot? Det er jo ellers ganske naturlig at familien hans er skeptisk til henne, slik du er skeptisk til dem. Store kulturelle utfordringer venter, og det ukjente er skummelt!

Skrevet

i lpet av de 5 mnd de har vært sammen, har han vært ca 1,5 mnd i romania i løpet av tiden...

Han går ikke på skole, er 20 år gammel. Han jobber for faren sin, og får lite penger.. meste går til familien.

Skjønner at de blir skeptiske, men det blir jeg også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...