Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Jeg er ansatt som resepsjonist med ansvar for sentralbord. Hittil har jeg tatt i mot besøkende, hatt kontant med kunder pr. telefon (inngående), tatt opp bestillinger (inngående) og arkivering. Altså jobben dreier seg om innkommende telefoner, i hovedtrekk. Nå har vi fått beskjed om at vi skal være et callsenter i stedet, og ringe kunder, i stedet for at de ringer oss. Det mener jeg er en meget stor endring i stillingen og vi ansatte burde blitt forespurt om dette er noe vi vil. Arbeidsgiver mener at dette ikke er en stor endring av stillingen, og at jobben vil være som før. JEG er ikke ansatt som telefonselger, men det er i praksis det jeg er nå!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 En arbeidsgiver har rett til å endre innholdet i stillingen med mindre det står noe annet i kontrakten din (og det gjør det sannsynligvis ikke). Du står selvsagt fritt til å bytte jobb om du ikke ønsker å utføre de nye arbeidsoppgavene. Tidene forandrer seg, og man må regne med at innholdet i jobben forandrer seg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Jada, jeg er klar over at jeg kan finne meg en ny jobb, og det er jeg i gang med. Problemet er at jeg faktisk liker arbeidsplassen og kollegaene veldig godt. Det er de nye arbeidsoppgavene jeg ikke liker. HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 I kontrakten står det forresten: "stillingstittel : resepsjonist Stillingen underbefatter gjeldene bestemmeleser for stillingen jfr. bedriftens personalhåndbok." Vi har ingen personalhåndbok, ingen av oss ansatte har noen gang sett den, tross mange henvendelser om å få den. Det står ingenting om endringer av stillingen heller. Kun oppsigelse, lønn, feriepenger og ovenfornevnt. HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 ja jeg tror du kan det. og callsenter er MYE mer enn telefonsalg. Jeg jobbet tidligere for telenor kundeservice og tok imot samtaler koblet opp telefonlinjer, bestillinger, fakturahjelp m.m. MEN så bestemte telenor seg for å kutte ned på antall kundesenter og solgte enheten jeg jobbet i og da ble vi et "vanlig" callsenter. En del er mest kundeservice mens andre sitter med ting som er mest salg og utgående.. Ellers valgte telenor også å begynne med utgående "kundeservice" noe som var noe helt annet enn det jeg var ansatt til, men dette var ikke noe vi kunne si noe på. Jeg syns din situasjon liger mye på den jeg var i bortsett fra at jeg fikk nye arbeidsgivere.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Blæ! Jaja, skal høre med fagforeningen på mandag, for dette orker jeg rett og slett ikke...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Tviler på at du kommer særlig langt. Før fagforeningen kan gjøre noe må det være veldig alvorlige ting.. Selv mistet jeg jobben for at min arbeidsgivers kone ønsket å overta jobben min. Hun hadde stått på lønningslista lengre enn meg, men ikke jobbet. De kalte det nedskjæringer og da var det ingenting å gjøre med den saken.. Gikk til fagforeninga men det var ikke noe lovbrudd...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Akkurat det der hørtes ikke noe særlig ut da! Men det skader jo ikke å høre med de, kanskje de har noen lure innspill =) HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Nei det koster ikke noe å spørre, men å begynne å "krangle" med arbeidsgiver er ingen vinn vinn situasjon. Selv om du skulle være så heldig å "vinne" så spørs det om du har en jobb å komme tilbake til. Ting kan fort bli så utrivelig at du slutter likevel... Men det spørs jo hvor lang du vil ta saken i tilfelle da...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #10 Skrevet 7. november 2008 Nei, det er sant, men jeg er ikke den eneste som er mot det nye. Det er vi alle, så og si. Så det beste som kan skje for oss er at vi går tilbake til det gamle. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå