Vilja<3 Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Gutten vår har vært litt syk i uken,spist lite og fått i seg lite fiber. Fra i går har han sagt au au magen og bæsje bæsje. Altså han prøver så han er lilla i ansiktet og gråter av smarter men klarer ikke få ut noe, kan se enden på bæsjen når han trykker men det er sikkert hardt som stein. Han har spist en del rosiner i dag og drukket biola, var på apoteket å kjøpte dulfalac så han har fått litt av. Får helt vondt av han, hva kan jeg gjøre for å hjelpe??
hit og dit Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Vann og svisker kanskje. Eit varmt bad. Uff, eg veit ikkje. Det er vondt å se på dei små slik. Mallo har hatt litt problemer med magen, og det er vondt mens ein venter ¨på virkninga. Duphalacen hadde svært god effekt på ho heldigvis =)
Vilja<3 Skrevet 7. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2008 var det pga hard mage du brukte duphalac? hvor lang tid tok det før det virket?
lykken på jord Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Sitter tydeligvis en "propp" der. Hjelper lite å fore på med ting som gjør noe med fordøyelsen da, det hjeper ikke på å få den proppen lettere ut. Jeg ville varmet opp litt olje, fylt en engangssprøyte og klemt inn i endetarmen. Som ett klyx, men da med vanlig matolje eller olivenolje. Det vil gjøre det lettere å få det ut.
hit og dit Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Ja det var på grunn av hard og treg mage ho fekk det. Mallo vart forstoppa mens ho kun spiste mm, og det satt bom fast inni der. Ho hadde ein del vondt. Så gav me ein stor dose duphalac (mengdeanvisning fekk me av legen) og så fekk ho ein stikkpille i tillegg. Avføringa kom ut før stikkpilla var løyst opp. SÅ kom det eit par doser utover kvelden. Dersom sønnen din er svært plaga så hadde eg gitt maks anbefalt dose til barn. Forstoppelse er vondt =) Mallo gjekk også på duphalac fast ein periode etter¨på. Me starta på maks dose, og gjekk gradvis nedover til minste effektive dose. Ho brukte dette i nesten eit halvt år. Sidan ho var 11mnd har ho ikkje tatt noko, og har heller ikkje hatt nokon problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå