Gå til innhold

Tv-titting i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen jenta mi går i ser de ofte film på fredagene. Det kan være filmer som istid 1 og happy feet som har 7 -års grense, eller mummitrollet og lignende. Hva tenker dere om det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forkastelig....

Å ha det en gang i mnd (feks bursdagsfeiring) er helt ok, men hver fredag er unødvendig. Jeg vil ikke at min datter skal se på filmer hun ikke er gammel nok til å se....

Skrevet

Tja, kan virke som det er latskap ute og går blant personalet som bruker dvd som barnevakt...

Det er i såfall IKKE bra. Men jeg vil tro at de uansett ikke ønsker å vedgå at dette er tilfelle.

Har du spurt dem om HVORFOR de viser film? Har du fått ordenlige svar? Har de noen gode argumenter?

En annen ting er at de, som profesjonelle, bør vurdere om filmer med for høy aldersgrense skal vises.

Skrevet

Argumentet var at det var helg nå og da fikk de kose seg litt...

Skrevet

Så dere betaler altså i dyre dommer for at barna skal sitte å se tv? De gjorde dette på SFO til min datter også. Men foreldrene satt foten ned. De er ansatt for å aktivisere og ta seg av barna våre. Ja, jeg setter også på film her hjemme. Men det er mitt valg, og da har jeg kontroll på hva de ser.

Skrevet

Det er først og fremst voksne som forbinder film og tv-titting med helg og kos. Barna har sannsynligvis bedre av aktivitet istedenfor passivitet. Går ut fra at du også tenker i de baner siden du tar opp temaet her inne.

Har du fått snakket med andre foreldre og evt spurt hva de tenker om dette?

Enig med hun over som sier at vi ikke betaler for at de skal sitte og glo på film...

Skrevet

noen ganger ved bursdager (store barn bruker ha med) og spesielle tider som påske og jul (lite barn, påskemorgen og julemorgen) ber vel ok.

Skrevet

Er ikke normalt å drive å se på tv hver uke i en barnehage.. virker veldig som om de bruker det som hvilepute.. er greit hvis det er noe spesielt - førjulstida og sånt, men IKKE hver uke. Dere betaler for et pedagogisk tilbud - og ikke for rein skjær barnepass!

Ta det opp med personalet! Spør hvorfor de ser på tv..

Kommer de med at barna er slitne på fredager - så er det bare bullshit.. barn er ikke SÅNN slitne som oss voksne.. og er de slitne, så kan man heller ha lesestund og sånt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...