Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes nettet er fullt av advarsler om alt som ikke er bra for fosteret i magen. Er det noen som vet om hårfarging (hos frisør) ikke er bra? Jeg tenker som så at egentlig er disse produktene fullt av sterke stoffer. Men etterveksten kommer jo den, og alle har behov for å føle seg litt fresh når en ellers er trøtt og kvalm.

Er 10 uker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du en tråd om det samme emne:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/139049632

Jeg har hørt at en ikke skal farge håret sitt når en er gravid. Men jeg tror det er forskjellig beskjed en får.

Min venninne skulle bleike det og fikk en helt annen farge en det som skulle komme. Frisøren spurte henne da om hun var gravid. Noe min venninne da ikke viste på det tidspunktet, men fikk bekreftet samme ettermiddag at hun var gravid. Hun fikk da beskjed om å bleike eller farge håret burde hun ikke gjøre.

Jeg har time til farging når jeg er nesten 11 uker på vei og den har jeg tenkt å avlyst. Ikke pga min venninnes historie, men fordi jeg vil føle meg helt trygg.

Skrevet

Såg at jordmor skrev at en tur til frisøren var å anbefale. Snakket med en frisør og hun sa at hun bruker minicolor eller noe slikt, som er ganske mild. Bleiking er nok noe sterkt vil jeg tro.

Ja,ja.. jeg får tenke på d, og se hvor fæl jeg blir etter hvert.

Juni 2009

Skrevet

det er ikke farlig å verken farge eller bleke håret når man er gravid.

det som er farlig for fosteret er det som kommer via blod, og farge/ bleking trekker IKKE inn i hue og blodet!!!

Det er sikkert ikke lurt å sniffe blekinga, men å ha det i håret er ikke farlig. eneste som kan skje er at fargen ikke " oppfører" seg helt 100, den kan avvike litt fra forventet resultat.

I gamle dager brukte man mye sterkere stoffer, og de var litt på kanten, men det gjør man ikke i vår tid!!!

Så dere kan føle dere freshe sellom dere er gravide :)

Hilsen friør ;)

Skrevet

Jeg er også frisør, jeg farget håret mitt ved mitt forrige svangerskap, men vi kan jo ikke si at det ikke går i kroppen med helt sikkerhet, vet at det er funnet stoffer fra hårfarge i urin, og da trekker det nok i kroppen, men om det er farlig eller ikke kan jeg ikke svare på. Til mine kunder pleier jeg å si at jeg ikke vet om det er farlig eller ikke, for det er store uenigheter om dette vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...