Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 2 år vil nesten ikke noe ha noe å gjøre med sin pappa. Han hyler og gråter etter meg med en gang. Selv om jeg holder meg ute av syne er det en kamp for faren... Han kan også bli veldig frekk mot faren og si veldig morskt "ikke du, ikke du"

Mannen jobber offshore og er ute 2 uker og hjemme 4 uker. Han har vært hjemme i snart 3 uker nå, og de hadde det veldig fint de første ukene, men nå får ikke faren gjøre noe ting med han. Er det noen som har noen tips til hvordan vi skal takle dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg har noen tips, men det er vel kanskje ikke så rart at han reagerer på at pappa er borte så lenge av gangen? Jeg synes det høres ut som han tester ut pappaen sin litt. 2 uker er veldig lang tid for en 2 åring, så kanskje må dere bare ta tiden til hjelp, når han blir litt større skjønner han sikkert mer av situasjonen.

Skrevet

Æsj, så leit, da!

Har master i ped. men få konkrete gode råd å komme med. Det høres ut som dere gjør det jeg ville rådet dere til.

La gutta være litt alene. Altså - ta deg en langweekend med en venninne, mens gutta finner ut av det sammen.

Ikke la sønnen din få den makten å få bestemme - og IKKE gi etter i en kamp dere har påbegynt. Hvis dere ikke orker en kamp er det bedre at DERE forslår det som dere antar gutten vil.

La faren kjempe sine egne kamper. Ikke gå inn å bli dommeren når de er midt i noe. Det fratar faren enhver autoritet og respekt.

Når faren er så mye borte er det flere forhold som gjør gutten usikker.

1. han er redd for tilknytningen - siden all erfaring tilsier at pappa blir borte igjen - og det kommer savn.

2. pappaen representerer en forandring i en fase i livet der rutine og gjenkjennelse er trygghetspilarer

3. han tester grenser. Og hver gang pappa kommer tilbake må de testes igjen.

Unger på 2 år har liten mulighet til å forstå tid. Så om han er borte i 2 dager eller 2 uker - det kjennes nok som en evighet.

Synes synd på dere alle tre. Dette er ikke godt for noen av dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...