Gå til innhold

Til Blekkis og andre med bekkenplager -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøv osteopat. :-)

Jeg har gått til fysio uten å ha noen stor hjelp av det. Så prøvde jeg osteopat 2 behandlinger og har ikke hatt vondt i bekkenet og føttene siden.

Har også flere venninner som har slitt med bekkenplager under og etter svangerskap spm har hatt kjempegod nytte av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du fortelle meg konkret akkurat hva osteopaten gjorde på deg?

Skrevet

Jeg var veldig skeptisk, for det virker liksom ikke som om de gjør noe som helst.. :-S

Men de har 5 års etterutdanning etter fysioterapi, så da tenkte jeg at NOE har han nok lært på fem år!

Første behandling gikk han gjennom sykehistorien min, hva jeg var plaget med og om jeg hadde vært utsatt for noe ulykker, eks bilulykker.

Under behandling holder han hendene sine rundtomkring på kroppen min, ettersom hvor han behandler. Underveis kjenner jeg endringer som feks. smertene blir borte, kommer og går eller rykninger i muskler. Helt ufarlige, små greier.

Han verker trykker eller masserer, bare holder hendene på kroppen. Som han sier selv "hjelper" han kroppen til å rette seg selv, noe jeg har kjent ved at feks bekkenet har gitt fra seg et lite knepp når jeg har blitt behandlet.

Les mer om det på nett. Anbefaler det virkelig. Og best av alt; det sies at om man ikke har effekt etter 1-3 behandlinger så trenger en ikke forsøke lenger. DVS man holder ikke på i en evighet. :-)

PS. Etter behanlding er man gjerne veldig sliten; anbefaler sofaen etpar timer etterpå:-)

Skrevet

Veit du om dette er ein internasjonal yrkestittel? Kunne gjerne tenkt meg å prøvd osteopat, men eg bur ikkje i Norge.

Skrevet

Ja, og i andre land, som feks. England får alle nyfødte tilbud om behandling hos osteopat innen tre uker etter fødsel.

Vi var med gutten vår da han var liten, han slet med å få sove.

Osteopaten sa at under fødselen får ofte hodet/nakke en trøkk sånn at nyfødte kan slite med søvnproblemer, kolikk osv.

Dette stabiliserer en osteopat. :-)

Skrevet

Takk!

Skal sjekke ut dette grundigere=)

Skrevet

Takk =)

Da skal eg sjekke ut mulighetene mine. Hadde vert greit å fått orden på denne foten og ryggen etterkvart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...