Gå til innhold

Hva skriver man i forhold til lønnsforhandlinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal legge fram krav i forhold til lokale lønnsforhandlinger. Men synes det er vanskelig å begrunne. Er organisasjonen som skal argumentere for høyere lønn. Vet at sjefen gir meg det fordi jeg nå kommer antageligvis til å stille opp tidligere i jobb enn forventet etter permisjon. Og han sa at jeg burde legge fram krav om høyere lønn. Men hva skriver jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ligger føringer for hvem som skal få høyere lønn ved det aktuelle lønnsoppgjøret og hvorfor (yrkesgrupper, ansennitet, kjønn etc etc), bør du ta det som utgangspunkt.

Ellers må du bare legge den typisk norske (og kvinnelige!) beskjedenheten bort, og skryte litt av deg selv! Hvorfor fortjener DU høyere lønn? Har du tatt på deg noen spesielle arbeidsoppgaver, gjort mer enn det man kanskje kunne forventet? Har du noen spesielle kvalifikasjoner? Er du en positiv del av arbeidsmiljøet?

Jeg skrev nylig lønnskrav, og følte meg nesten flau mens jeg holdt på - men til slutt hadde jeg skrevet et lønnskrav som jeg selv faktisk hadde gitt meg selv lønnsforhøyelse på *hehe*, og jammen fikk jeg ikke to lønnstrinn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...