Gå til innhold

Hva legger dere i full barnehagedag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med verdens verste samvittighet fordi guttungen min på 2,5 år har sin første fulle dag i barnehagen i dag... Fra 07:45-16:30

Jeg er hjemme i barselpermisjon, og har ingen mulighet til å hente han :-(

 

Dere som har barna i barnehagen...hvor lenge er de der? Når leverer/henter dere vanligvis? Kortere dag på fredagen?

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

08-16 legger jeg i full barnehagedag!

Gutten min hadde dager fra 07.30-16.30 fra han var 10 mnd. Kjipt men sånn er det for de fleste.

Når gutten din er så stor som 2,5 år tror jeg ikke du trenger sitte med dårlig samvittighet. Barn elsker å være i barnehage!! :)

Gutten min blir 2 år nå i desember og ofte når jeg kommer for å hente han i 15.30 tida løper han å gjemmer seg fordi han ikke er ferdig med å leke :)hehe, så tror du kan ta det helt med ro :)

Jeg er sykemeldt resten av svangerskapet men har alikevell guttungen i bhg fra 07.30-15.00-15.30 hver dag :)

Skrevet

Full barnehagedag mener jeg er fra innen en halvtime etter åpning til innen en halvtime før stenging.. så sant det er en fulltidsplass.

 

I dag leverete jeg gutta kl 09. Eldste på 3,5 ville ikke i barnehagen i dag. Men han måtte, fordi jeg skulle til fysioterapauten kl 10, henta han igjen kl 11, da jeg var ferdig. Og så dro vi å handla julegaver sammen til lillebror på1,5år ble henta halv tre. Siden de elsker å være i bgh så leveres de mellom 9 og 10,30ca og hentes en gang mellom 14 og 16. :) Men nå jobber jeg bare en dag og to kvelder i uka. Nå er jeg sykemeldt pga bekkenløsning, men har dem mer i bhg, siden jeg er så sliten av smerter.

Men jeg har ikke dårlig samvittighet! De elsker å være i bhg, og om de ikke vil en dag er de hjemme.

Jeg merker at de dagene unga er lenge i bhg, fra 09 til 16. så er de rimelig utslitte, og vi ser ikke så mye til dem i løpet av dagen, de legger seg jo ca kl 19. Så vi prioriterer da sånn at jeg jobber lite, også har vi lagd utgiftene våre etter stort sett en inntekt. Ikke noe dyre klær, biler og ferier på oss, men vi betaler gjerne den prisen for å være sammen med barna våre i hverdagen:)

 

 

Skrevet

For mine barn er full dag fra 8.30-16.15 (jeg begynner på jobb kl 9 og mannen min slutter 15.45)

 

Nå som jeg er sykemeldt pga svangerskapet får de kortere dager, fra ca 9-15.30. Noe kortere dager enn det er ikke noe vits, da går de glipp av dagsrytmen og det som skal skje i løpet av dagen i barnehagen. jeg gir de heller da en fridag innimellom..

 

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, jeg er helt sikker på at gutten din har hatt en kjempefin dag i barnehagen.

Skrevet

Mannen min leverer dattra mi kvart på syv også henter jeg ho rundt tre halv fire.ho har kun b hage plass fire dager i uka så har ho hjemme en dag i uka.selv om jeg har vært sykemeldt fra dag en i svangerskapet nesten er det manne min som leverer ho pga jeg sliter så ille med kvalmen så sitter bare å spyr å spyr om jeg må stresse med ho på morgen.så har en veldig snill mann som leverer ho for meg så jeg kan sove ut.trenger det. men ho elsker å ære i b hagen så har ikke dårlig samvittighet for at ho er der så lenge.for er tilogmed dager ho ikke vil være med hjem når jeg kommer hehe....

Skrevet

ååhh hørtes såå fint ut. Så snill du var som tok med deg eldste mannen alene meg deg. Det likte han nok godt. Noen ganger fortjener unger kortere dager eller en fri dag innimellom=)

Klem :)

Skrevet

Ja, han kosa seg veldig. Vi gikk på cafe, og han spiste og drakk som en helt:P også kosa vi oss med å velge gaver til tantene dems, og fettere og kusiner. Han har plukka ut nesten halvparten av gavene.

Vi prøver å ha en dag med alenetid med unga hver for seg en gang i mnd ca.. de koser seg så med det:) også lærer de seg at selv om den ene får en dag, trenger ikke den andre ¨å få samtidig, men det er dens tur en annen gang. :)

Skrevet

jeg er daglig leder i bhg, og ser at dagene er veldig variable fra barn til barn, men barnehage er forde barna må ha et sted å være, så jeg mener at så lenge de har det bra, formen er ok, så la de være så lenge foreldrene trenger det.

Vi åpner 0645 og stenger 1715. Ingen barn er der så lenge, men må de det i ny og ne så har de det likevel bra.

 

Men self kan de ha kortere dag så gi de gjerne det, og ha ikke dårlig samvittighet uansett. De har det rygt og godt, de får onsorg og stell.

 

Mitt personell liker jobben sin og er der forde det er det de vil drive med! Da har ungene det fint også, og mange å leke med, og er det få en dag, så får de enda mere kos enn ellers:o)

Skrevet

samboer jobber fullt og bruker 50 min til jobb. jeg jobber fullt men heldigvis turnus med dag,kvelder og helger. dette gjør at vi slipper å la frøkna ha for lange dager i barnehagen. skjærer meg i hjertet å dra en trøtt unge i barnehagen til kl 7 og må være der til 1600. for 1.5 mnd siden gikk jeg over på svangerskapspenger. jeg er derfor hjemme hele tiden. frøkna er da i banrehagen fra 9-930 til 1500 tre dager i uka. kunne aldri latt henne være der hver dag selv om hun storkoser seg der. tror det er bra med begge deler. kunne heller ikke hatt henne bare hjemme. tror jeg ikke er sundt for noen barn. hun blir 3 år i januar. når barseøpermisjonen min er slutt så skal stillingsprosenten min ned til 73%. det gleder jeg meg veldig til. tenker for et mas det hadde vært å jobbet fullt med to barn.

selv om jeg vil ha dattera i litt hjemme tror jeg ikke noen barn tar skade av å være i barnehagen hver dag,men jeg har lyst til å være litt sammen med henne jeg også...

Skrevet

helt enig med deg.. vi velger vekk en del matrealistiske ting for å kunne gjøre det sånn, men det er såååååååååå verdt det! Legger vekt på at vi velger vekk en del, for jeg får ofre høre "du er heldig som har en mann som tjener så masse at du ikke trenger å jobbe noe serlig" Men det er faktisk ikke sånn. De som sier sånt til meg har gjerne mer penger hver seg å spytte inn i mnd enn det vi har tilsammen, men de skal ha hus til 4 mill, dyr bil, kjærsteweekendturer hvertfall en gang i halvåret. To utenlandsturer i sommerferien, bare merkeklær osv.. Men de klager alltid på at det er slitsomt å jobbe fullt og ha to barn.. klager over hage som må stelles, og hus som skal ryddes og vaskes.. Fatter ikke at folk gidder. De har den perfekte A4 pakka, men bare klager.. Og har de endelig ferie, så klager de da og.. for da er barnehagen stengt og det er så masete å ha unga hjemme hele dagen i en uke. Om de ønsker å ha det sånn, så får de vel være lykkelige med det. ellers så får de finne en annen måte å leve livet på sier jeg.

 

Jeg mener det er uvesentlig hvor lenge ungene er i barnehagen så lenge de trives. og så lenge det er noe familien trives med. Men jeg mener at om barn og foreldre er dødstrøtte på ettermiddagen, alt blir bare krangel og stress. Stress om morningen, stress om ettermiddagen, og stress hjemme på kvelden, da synes jeg at man skal nedgradere bil og ferie, kutte ut et par aviser og kjøpe mindre klær og begynne å kjøpe first price makaronni.. også kutte ned på den ene av foreldrenes stillinger.. for de som er to da.. Men du HI, skal ikke ha dårlig samvittighet.. du kan jo ikke hente skriver du.. hva skal du gjøre da, gro vinger å fly til barnehagen? :)

Skrevet

Tror dette er veldig individuellt fra barn til barn og barnehage til barnehage.

Jeg leverer mine jenter mellom 08.30 og 10.00 og henter mellom 1500 og 1600. Går på universitetet, så er litt fleksibel innimellom.

Kommer jeg før kl 15.00 er min eldste absolutt ikke intr i å være med hjem. Spurte henne en dag om hun ville ha fri fra barnehagen for å være med å ri (hun rir fast på rideskole en dag i uken og hadde fått en time ekstra til henne) det ville hun absolutt ikke når hun måtte har fri fra bhg!!., Så jeg vet at hun elsker barnehagen sin, hadde hun derimot vist tydelig at hun ikke trivdes måtte jeg funnet på noe annet. hadde henne i en annen bhg da hun beg i bhg da hun var 2, men der ville hun ikke være, så vi byttet raskt. Etter 2 uker i den nye var hun en mye mer fornøyd unge.

min minste på 20 mnd finner skoa sine selv om morran og sier leke,så hun er nok også over middels fornøyd med å gå i bhg..

Ikke ha dårlig samvittighet du. Sålenge barna ser ut til å være fornøyde trives de garantert.

Skrevet

Lille tulla mi på 10 månder er i barnehage fra 08.00 til 15.30... Men bare tre dager i uken. Begynner fult i januar...

 

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet for barn trives som regel veldig godt i barnehage.. Det er liksom alltid noe å finne på der... Andre barn å masse aktiviteter å leker som ikke er så lett å få til hjemme...

 

Men jeg skjønner deg litt.Syns ikke det er noe moro levere hu fra meg... Jeg er hjemmeværende p.g.a M.E så er ganske avhengi av litt avlastning, men det hender jeg henter hu litt tidligere hvis formen tilsier det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...