Gå til innhold

Lavtliggende morkake...


Anbefalte innlegg

Skrevet

...noen som har hatt det? Forandret det iløpet av svangerskapet? Dere som tok KS-hvor lenge før termin ble det utført?

 

Fikk vite via innvendig UL at jeg har en lavtliggende morkake,og det er mest sannsynlig det som har gjort at jeg har småblødninger. Gyn.legen fortalete alt det veldig ofte "ordner seg til det normale" iløpet av svangerskapet,men hvis så ikke skjer,må jeg belage meg på KS. Er da naturlig nok litt nysgjerrig rundt temaet ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ayka:)

Den kan flytte seg, men for en del gravide gjør den ikke det. KS blir da utført ca 10 dager før termin. Litt forskjellig praksis på dette fra sykehus til sykehus, noen tar planlagt KS ca 14 dager før, noen 9 dager før UL-termin.

Uansett tar de en ultralyd som regel i uke 32 der de ser om plasseringen har forandret seg. Lykke til

Skrevet

Jeg hadde lavtliggende morkake, ble oppdaget på ordinær ul i uke 17. Da ble jeg kalt inn til ny ul i uke 32, for å se om den hadde flyttet seg.

 

Det hadde den heldigvis gjort, så jeg kan føde på normalt vis. Hos de aller, aller fleste vil den vokse seg oppover og forbi åpningen!

Skrevet

Takk for svar :)

Blir spennende å se hvordan det utvikler seg... Ser jo for meg en normal fødsel når den tid kommer,men skulle det bli KS,så er jo det å en spennende måte å få barn på...og må man,så må man...

Skrevet

Jeg må ta KS, morkaken min flyttet seg ikke. Men tatt KS før og det går helt fin, litt ekstra vondt i ettertid men det tåler man:) Lykke til

Skrevet

Jeg hadde det men, den har heldigvis flyttet seg lenger opp. Det så vi på den ordinære ul-en. :) Jippi. !!

 

Størst sannsynlighet for at den flytter seg opp:) :)

Skrevet

Jeg har også delvis forliggende morkake. Skal på ny ultralyd i Uke 32.

 

Har lest at det er 95% sjanse for at den 'drar seg opp', så satser på vanlig fødsel her i gården:-)

Skrevet

hei... jeg har også lavtliggende morkake, ble ikke oppdaget på ordinær ul, men på en ul tatt noen uker etter da jeg var inne for å skjekke livmortappen..

fikk beskjed om at den ville nok flytte seg, skal til sjekk etter uke 32. å at jeg måtte ta kontakt om jeg fikk blødniger.

Skrevet

Oki... nå er ikke jeg så langt på vei,så Den har god tid å flytte på seg ;)

Men veldig greit å få litt mere info om det enn hva jeg har gjort hos legen. Får bare vente spent på neste UL,som jeg regner med blir tidlig på nyåret....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...