Venja Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Vi venter gutt nr 2 og har ennå ikke begynt å diskutere navn..... 5 uker til termin! Har så ulikt ståsted for hvilke navn vi liker at vi har utsatt denne diskusjonen lenge. Sist var utgangspunktet at vi ville ha et enkelt navn. Vi endte opp med et dobbeltnavn, et kompromiss som vi begge er veldig fornøyd med. Denne gangen er utgangspunktet at det skal passe sammen med storebror sitt navn.... Vanskelig dette med navn.... Må nok fram med navnebøkene i kveld tenker jeg!
Gjøkeredet③ Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Vi sliter litt med å finne navn vi også... Det er mange fine, men finner liksom ikke et navn som gir meg en følelse av at JA, det vil jeg kalle sønnen min.. Har satt som mål at han skal ha et navn før vi reiser hjem fra sykehuset. 4 uker til termin så får vel henge i.. Utrolig vanskelig dette her med navn altså...
2stk*perfekteBarn Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Vi har heller ikke bestemt noe navn til babyen vår.. og nå er det så kort tid igjen at det blir vel å vente og se nurket først før vi evt bestemmer oss.... Er ikke så lett det her =)
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Har ikkje bestemt nåkke navn vi heller. Hadde egentlig bestemt navn ganske tidleg i svangerskapet, både jente og guttenavn, Tora eller William Andreas, men etter vi hadde vert på 3D og fått vite at det var gutt ombestemte eg meg med en gang. Syns ikkje det kjentes ut som det var en William inni magen min. Så vi vil vente til vi ser han har klare et par forslag, er jo ikkje sikkert dei passa til han når vi ser han Blir spennande å sjå
Frost med sol i magen Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Haha, så godt at det er flere som liksom ikke har funnet et navn som føles som det passer det som rører seg inni magen! Knappe 3 uker igjen til termin her, så det er kanskje på tide å finne noen alternativer så vi har noe å velge mellom på sykehuset etter at vi har fått sett jenta... Noe som gjør ting ekstra vanskelig for oss er at vi begge er ganske ubestemmelige og at vi liker helt forskjellige navn
Maya_1 Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Jeg har også 5 uker igjen, og navnediskusjonen har kommet omtrent like langt som for 10 uker siden... Han har ikke vært så interessert i dette før, nok ment det er alt for tidlig å tenke på, men har begynt å komme med noen forslag i det siste nå da. Jeg har en mistanke om at vi ikke kommer til å bli enige.. Jeg har hengt meg heeelt opp i ett navn, det bare føles så riktig, men han er ikke så veldig glad i det. Liker hans forslag også, det er fine navn, men de er ikke "det rette"..
barbara Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Tre dager igjen til termin her. Og nesten bare tulleforslag så langt. Dvs, jeg har litt lyst til å kalle opp etter farmoren min, og samboeren min har litt lyst til å kalle opp etter mormoren sin. Ulempen med å kalle opp etter farmor er at jeg er delvis oppkalt etter henne fra før - dobbeltnavn hvorav farmor og jeg har samme navn nr 2. Jeg bruker begge navnene, og om vi gir datteren vår navnet til farmor vil vi bruke begge da også. Så kanskje litt rart? Men stemoren til sambo heter det samme som mormoren hans, så det blir hvertfall rart å bruke synes jeg. Tipper svigermor også kommer til å synes det føles merkelig, om vi bruker det. Og dessuten er det jo mange fine navn ellers også, er jo ikke sånn at vi er nødt til å kalle opp... Så bestemt oss har vi definitivt ikke gjort. Så ser veldig ut til at vi ser an hva ungen kler...
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Har ikke funnet navn til jenta ennå nei..jeg har noen jeg liker som samboer ikke liker:o(. Og han kommer bare med dumme tulleforslag enda...mine er: Mie, Isabel, Milla, Mathilda...
gleder.meg Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Kjenner meg igjen... Venter på at vi plutselig skal komme på et bra navn, men har ingen gode idéer ennå. Nå begynner vi å få dårlig tid! Kanskje det blir lettere når kid`en er ute??
lille spira Skrevet 7. november 2008 #10 Skrevet 7. november 2008 Vi har heller ingen klare forslag. Ikke vet vi kjønn heller. To uker og to dager til trermin Jeg vil uansett ikke bestemme noe før jeg har sett den lille krabaten - da kan det jo hende vi vet med en gang hvem det er.. Men vi har ikke hastverk. Tanta mi fikk aldri helt bestemt seg - og var vel fortsatt ikke helt sikker da guttungen ble døpt 3mnd gammel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå