Gå til innhold

Dere med gutter i 1.klasse.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppfører de seg rundt kameratene sine? Mannen min har en sønn som begynte i 1.klasse nå i høst, og han reagerer litt på hvordan han og "bestekompisen" er overfor hverandre. De koser og klemmer så fælt, stesønnen min ordner på klærne hans hvis det er noe som ikke sitter riktig, de nusser hverandre (ikke på munnen da) etc. Veldig sånn klengete som jeg ikke er vant til at små gutter driver med. I går var bestekompisen hans hos oss en tur, og plutselig gikk begge to inn på badet. Mannen min gikk etter, for han lurte på hva de skulle, men de lot han ikke komme inn. Mannen min tror sønnen viste frem tissen sin. Er dette normalt?

Nå skal det sies at jeg tror bestevennen hans er ganske populær å være venn med. Han er kjempesøt og snill, og finner ikke på noe galt. Tror alle liker han. Så det er mulig det er litt konkurranse blant gutta om å være bestevennen hans. Kanskje derfor de koser og klemmer så fælt.

Andre med samme erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen 1. klassing selv, men er lærer og har hatt noen 1. klassinger opp i gjennom. Unger er veldig forskjellige, og stesønnen din virker veldig omsorgsfull. Er han vant til fysiske kjærtegn hjemme, tar han det med seg "ut i verden". Så lenge ingen plages av det, hadde jeg i første omgang ikke gjort så mye med det, men jeg skjønner at man reagerer litt, nettopp som du sier, man er ikke vant til at gutter gjør sånt.

Men om han hadde vært sånn med en jente, eller om det var to jenter, hadde dere kanskje ikke reagert?

Trenger ikke være noe galt, men to barn som bryr seg om hverandre.

Når det gjelder det at de låste seg inne på badet, er det mulig at det var for og vise frem tissen sin. Dette er helt normalt. Barn begynner tidlig og uforske sin egen seksualitet, og så lenge alt de gjør er og vise den fram, er det jo ikke så farlig.

Det går jo an og prate om at det man har i trusa, skal være i trusa også videre, men balasegangen på barn er vanskelig og man skal være forsiktig slik at ikke skaper et negativt bilde av guttens egen kropp.

Hvis dere er veldig bekymret for dette, kan dere a kontakt med helsesøster på skolen og snakke med henne. De har god peiling, og kan også gi råd om hvordan snakke med barn om dette, når vi selv står litt fast.

Lykke til! Høres ut som dere har en flott gutt.

Skrevet

Hadde ikke vært bekymra, i 1kl for et år siden så kyssa faktisk han og bestkompisen hans for de måtte jo prøve det sa de og ingen syntes det var rart. Nå kunne jeg heller tentk meg at de er litt friere i tankene sine enn de er nå i 2klasse, for nå må jeg ofte si at det er mange gutten som er kjærester også ikke bare jenter og gutter. Nå i 2klasse er det enda mer utforsking spesielt mot det motsatte kjønn. De har jo fått "innføring" av noen fra 3kl om hva pule er og det hadde de jo utforska. men innføringa var jo gal selvsagt,hehe så de hadde da stått i en ring ute og de skulle da pule. Sønnen vår fortalte at kjæresten hans hadde og vill prøvd med han ville ikke, men de hadde sett på at to andre hadde gjort det. de hadde da dratt ned buksa og gutten hadde tatt tissen bortpå jenta sin tiss. Så da hadde de pule så var det greit liksom fortalte han. En smule vanskelig å holde seg alvorlig, og ikke minst vanskelig å vite hva man skal si!

Husker da selv at je å nabogutten skull gjøre sånn som de voksne gjorde, men det ble jo det samma som det kompisene til sønnen vår gjorde,hehe, og vi skjønte heller da vi var måe at detta var så stas, men veldig spennende var det jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...