Gå til innhold

Dere med større barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7,5 år som har SÅÅÅÅÅ lyst å se Star Wars filmene...og Indiana Jones filmene... Dette er ikke bare ett lite ønske, men han har ønsket det siden i fjor høst. Sambo har disse filmene og mener at han fremdeles er for liten til å se de (han har en tedens te å være litt streng når det gjelder enkelte ting ). Jeg kan absolutt ikke uttale meg om noen av disse filmene da jeg ikke har sett de... prøvd ett par ganger men kubber før filmene er kommet halvveis...

Noen her som har sett disse filmene og som hadde latt sine 7-8 åringer sett de? De er jo ikke helt virkelighetsrelatert... iallefall ikke Star Wars så jeg skjønner jo ikke helt problemet med å la han se... men som sagt, så har jeg jo ikke sett de selv...

Håper dere kommer med innspill her :))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hva barnet er vant til...en syvåring som har sett Harry Potter blir ikke skremt av Indiana Jones ;o)

Ettersom sambo'n din har sett filmene, vet han jo hvor det skumle kommer, så hva med å se filmene sammen med guttungen?

Skrevet

Helt greit så lenge dere foreldre er der og ser sammen med barnet. Sønnen min har fått se den type filmer fra han var i samme alder :-)

Skrevet

Vår største kunne nok sett alle disse i den alderen, men jeg tror det er temmelig individuelt fra unge til unge. Stemmer helt klart for å la faren som både kjenner ungen og har sett filmene vurdere dette.

Skrevet

Noen flere ???

Kan legge til at poden ikke er lettskremt... sambo mener bare at det er 11 års aldersgrense for en grunn... men snuppa vår på 9 ser jo "kjærlighetsfilmer" som er 11 års aldersgrense... og har gjort det en stund...

Skrevet

Vi har sett Indiana Jones filmer sammen og min sønn ble 8 i juni..det gikk veldig bra! den er jo litt komisk også så tror ikke det noen fare.

Skrevet

Vår datter på 8,5 har sett en Indiana j. filmene. Det gikk helt fint. Jeg synes Harry Potter er mye mer skremmende.

Skrevet

Har en gutt på 8.5 år som er lik din gutt ser jeg. Her har vi rett og slett gjort det så enkelt at han får se filmer opp til 11-års grense (samme som de kan gå på kino sammen med en voksen i den alderen). Så her har han fått sett star wars, men ikke indiana jones. Syns dette fungerer greit hos oss, og dette forholder han seg fint til, han sjekker filmene selv hvilken aldersgrense det er (men klart det blir noen sure miner når han ikke får se slik som indiana jones :-D)

Skrevet

Noen med flere meninger her??? Trenger litt for å overbevise mannen :)

Skrevet

Samme probematikken her, bare at ungene er mindre. 6 år og 4 år. Vi svelgte en gigantisk kamel her forrige helg og lot dem se deler av Transformers filem. Vi oversatte og forklarte og skppet de verste scenene og ungene var i ekstase. Jeg er egentlig prisnippielt i mot å la barn se fimler som har en aldersgrense langt over den alderen de er, men svelget altså den kamelen. Ungene våres har masse transformerser og de leker med dem mye og vi ville glede dem med dette. Gikk utrolig bra, ingen mareritt eller noe. Så nå holder vi på å laste ned Star Wars filmene for å se dem på nytt selv engang (mange år siden sist) og så vurdere om de skal få se dem eller ei. Begge er nemlig svært facinert av dette nå og har Star Wars spillet på Playstation. Jeg tror det viktigste her er å unngå fimler som er for realistiske, å sette seg sammen med barna og være der absolutt hele tiden og oversette og forklare, snakke om filmen etterpå og kanskje skippe de værste scenene.

Skrevet

sønnen min på 9 har sett star wars, spider man pirats of the carribean å den type filmer i noen år nå. han er ikke lett skremt å det har gått helt bra. men jeg har altid sett filmene engang først da.

han får se det sammen me oss å ikke rett før legge tid. vis jeg vet det kommer en litt skremende scene gir jeg han ett hint om dette.

men veldig opp til hver enkelt altså. så tror jeg det er viktig at du å sambo er enige først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...