_Lotus_ Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Jeg har på 5. dagen vondt i høyre side, ca der hvor eggstokken sitter. det startet med EL-smerter mandag ettermiddag, og har gått over til svake smerter samme side. I går hadde jeg en liten blødning, bare litt på papiret, og dette er ikke uvanlig for meg. Leste litt på nettet, og der kom jeg over symptomer for graviditet i eggstokk, ett av symptomene var smerter nederst i magen, på den ene siden. En av grunnene til at man får slike graviditeter er at man har endometriose, noe vi har i familien. Jeg har ikke IKM før 20. nov, tror dere smertene kan skyldes dette allerede nå? Noen som har hatt en slik graviditet utenfor livmor og vet hvordan det kjennes ut? Det kan visstnok være ganske dramatisk å oppleve dette, så er litt bekymra..
Shiny84 Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 jeg var hos legen min, etter smerter i magen, tror jeg har skrevet til deg i en annen tråd-- og hun mente det kunne være cyster, alle har det, som regel harmløse, disse kan sprekke ved EL noe som kan være skikkelig vondt!! kan det stemme med syklusen? eller så ligger jo blindtarmen oxo på høyre side.. hvis smertene ikke går over ville jeg nok, tatt meg en tur til legen!
_Lotus_ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2008 Ja det kan stemme, men jeg har tydeligvis hatt tidlig EL denne måneden, litt rart til å være meg siden jeg har veldig stabile sykluser. Ja håper det er en cyste, syns bare det var så merkelig at det skulle skje akkurat denne måneden, den første vi prøver. Men jeg får prøve å ikke tenke på det og se om det går over i helga Ja har også tenkt på blindtarmen, men det er ikke veldig vondt, bare sånn irriterende svak smerte. Har du fått svar på prøvene forresten?
Shiny84 Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 ja, fikk svar i dag hadde hcg på under 5 dvs ikke gravid.... men.........he, he, he, alltid ett men!!! tok jo blod prøvene tirsdag, 7 dpo så er nok muligens litt i tidligste laget for at det skulle slå ut. Føler meg liksom preggers se... he, he, men......( det var det igjen) kroppen min har lurt meg før, så stoler ikke helt på den gitt!! blir spennende og se over helga, tenkte å teste til mandag... når er det du venter ikm? vet noen snakker om feste smerter, men har ikke opplevd det så vet liksom ikke hvordan det er......
_Lotus_ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2008 Det var jo synd da,men som du sier - 7 dpo er jo veldig tidlig! Alltid et håp vettu Jeg har IKm 20.nov så det er jo leeenge til. Hadde lyst å teste i dag, men skjønner jo at det er meningsløst..
Ms Fixi Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 hei Ella... da jeg var gravid utenfor livmor hadde jeg VELDIG sterke smerter og kraftig blødning... men det kan jo være ganske individuelt uten at jeg kan svare på det... jeg fikk mens som vanlig, bare at den varte i over to uker.... da jeg gikk til legen tok de g-test som va positiv. ble da sendt videre til sykehuset hvor de opererte vekk den ene egglederen... de fortalte jeg hadde mye blod i buken derfor smertene...
_Lotus_ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2008 Hei ms fixi, og tusen takk for svar det er ikke sterke smerter, så satser på at det bare er en cyste eller et egg som satt skikkelig fast denne perioden. Men jeg skal følge med - hvis jeg mot formodning får positiv graviditetstest om et par uker, og fremdeles har vondt, så skal jeg gå til legen. Synd du måtte fjerne en eggleder da, men man trenger jo bare èn for å bli gravid heldigvis
Ms Fixi Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 ja heldigvis;) jeg følte meg ikke gravid engang... og siden jeg fikk mens når jeg skulle tok jeg ikke g-test heller... slo meg ikke at det kunne være det... trodde bare jeg hadde en litt unormal mens periode... men kan jo være at vi prøvere kjenner litt for mye etter om det er noe unormalt på gang??
_Lotus_ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2008 det gjør vi nok helt garantert, iallefall jeg. Så det er sikkert ingenting hvor lenge har du prøvd da? Har du IKM snart?
Ms Fixi Skrevet 7. november 2008 #10 Skrevet 7. november 2008 har ikke gått på prevensjon siden aug 2004 men har prøvd "skikkelig"siden des 07.... tar trippel pergo denne mnd for og stabilisere syklusen:) har ikm den 26 nov... du? prøvd lenge? ble litt satt ut av den forkortelsen første gang jeg så den... firmaet jeg jobber i heter ikm men forkortelsen står for noe helt annet;)
_Lotus_ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2008 Oj, ja det må jeg si - da skjønner jeg at du ble litt satt ut ja Det var jo en stund, da fortjener du virkelig at det klaffer snart! Jeg er ganske fersk aktiv prøver, dette er første måneden vi har gått inn for det. Men vi har hatt lyst i ca ett år, men har holdt tilbake pga jobbsituasjon osv. Så selv om jeg kanskje ikke har "rett" til å være det, så er jeg ganske utålmodig, hehe... Håper det går bra for deg denne måneden da! Lykke til!!
Ms Fixi Skrevet 7. november 2008 #12 Skrevet 7. november 2008 hehe... man blir lett utålmodig;) jo takk for det! lykke til du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå