Sara Rompompei Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Fy søren jeg blir så eitrandes forbanna!!!! Har akkurat sittet og lest kommunens (les rådmannens) forslag til budsjett for 2009. I fjor bråbestemte hun seg for at vi skulle gå ned fra 2 ungdomsskoler til 1 stor (større enn oslo's ungdomsskoler) INGEN ville dette, bortsett fra den ...... dama. Dette var da tatt helt ut i det blå i forhold til den vedtatte skolestrukturplanen som politikerne gikk til valg med. Hun klarte på finurlig vis å få overtalt brorparten av politikere ved bl.a. å "glemme" å ta med FAU's, lærernes og elevenes innstillinger til saken Hun satte igang et AdHoc utvalg som skulle undersøke om dette kunne være noe for denne komunen. Dette med kun politikere (som ikke engang har små barn). Elever, lærere og foreldre ble helt utelatt i denne prosessen. Ups, var DET nødvendig da? Og jammen fikk hun ikke vedtatt hele greia for noen uker siden til ekstrem piping og buing fra omtrent alle mennesker i denne bygda. For det er jo vi, brukerne, som ikke ser lyset. vi er bare en gjeng negative skittkastere som ikke skjønner hva som egentlig er barnas beste. Nå skjønner jeg plutslig neste steg på hennes vei. *Vår" barneskole er en liten trygg skole som er på drøye 200 elever. Den skulle gjøres om fra en 1-4 skole til en 1-7 skole. Eldstedatteren min er en av de stakkars elevene som lider under akkurat den omgjøringen nå. For kommunen satte jo ikke av midler til dette selvfølgelig. så da må jo skolen selv prøve å klundre til dette på en eller annen måte. Skolen trenger ny byggningsmasse for å romme flere elever og for å kunne ha tilbud som sløyd, matlaging, gymnastikk, IKT osv. Absolutt ALT av plass er brukt opp. Elevene sitter omtrent 2 stk på samme stol. Og mister selvfølgelig pga dette masse undervisning i forhold til andre på likt trinn i denne kommunen. Enkelt å vedta noe uten å skjønne konsekvenser. For man trenger jo ikke høre på de som lever og jobber med dette hver dag. Tall på papir er myyyye bedre. Elevantallet har gått ned, dette medfører mindre penger fra staten, så noe må visstnok gjøres med skolene. Hennes forslag var da å redusere antall barneskoler også! Hmmmm... lurer jammen på hvilke barn som skal få lide DENNE GANGEN OGSÅ. GRRRRRRRR PAAAANG!!!! Der eksploderte jeg jammen..... Så dagens oppfordring: LUGG EN RÅDMANN! Gjerne den som leker i denne kommunen her. Fysjom Dagens politiske innlegg fra en arg og vred
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå