Gå til innhold

obs til alle prøvere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt av ei veninne at jeg som prøver burde holde meg unna IBUX Smerte stillende.Dette kunne utsette eggløsning eller gjøre egget ikke frugtbart.Sto vist på en eller annen side over legemidler.Paracet var det ikke noe galt i å ta.Har hørt at Ibux er veldig hard for magen av legen og andre.Men ikke at jeg burde holde meg unna den pga kluss med eggene.Jeg har migrene og spray for di plagene.Men nå som jeg ønsker å bli gravid tør jeg ikke ta det.Har da prøvd med en Ibux og en Paracet for det har jeg hørt fungerte på andre og det dempet faktisk litt.Men det skal jeg kutte glatt ut nå og heller emigrere inn på ett mørkt rom med frisk luft og som er helt stille.Sove til det gir seg om det hjelper.Ikke mer tabletter eller annet smerte stillende på meg da nei!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei,

Det jeg har hørt om Ibux er at de er blødningsfremkallende, og kan dermed føre til tidlig abort.

Jeg har også migrene. Var begynt på utredning da jeg sluttet med p-pillene i mai. Migrenen ble mye bedre, så jeg droppet ut. Nå har imidlertid migrenen kommet tilbake og jeg får det MINST en gang i uken. Standard nå er at jeg får det rundt el og rundt ikm. Hormonelt ja... Jeg prøver å gbare ta Parasett. Tar det da når jeg merker at det begynner, men det er ikke alltid det hjelper. Hvis jeg er på jobb har jeg, dessverre, tatt en halv Ibux i tillegg. Hvis ikke overlever jeg ikke jobben...:-/ Det skal sies at jeg tok mye Naproxen (som også er blødningsfremkallende) da jeg ble gravid sist, da det ikke var planlagt, og det gikk bra. Så det TRENGER ikke å gå dårlig pga. Ibux, men man skal, selvfølgelig ta minst mulig av både det og andre medisiner.

Lykke til!

Skrevet

Har også hørt at man fraråder prøvere å bruke ibux..

Skrevet

Var hos gyn etter en SA, og hun frarådet Ibux også. Paracet var det eneste trygge... men etter å ha blitt gravid igjen har migrenen så langt vært borte...

Skrevet

Jeg har lest at en også bør holde seg unna papaya og erter, da dette virker negativt inn på fruktbarheten, og kan forhindre at egget fester seg.

Skrevet

Ibux kan gjøre det vanskeligere å bli gravid.

Som for andre legemidler som inneholder acetylsalicylsyre eller andre ikke-steroide antiinflammatoriske midler (NSAIDs), må du dersom du er gravid informere legen din før du bruker Ibux. Bruk ikke Ibux dersom du er kommet lenger enn 6. måned av graviditeten.

Teksten over er hentet ut fra felleskatalogen, der det står om medisiner, tabletter osv. Dere som evt. jobber i helsevesnet kjenner nok til felleskatalogen.

"Ibux er nesten som gift for et foster" sa fastlegen min da jeg var gravid. Så vet ikke hvorfor det står at man kan bruke ibux helt til man er 6 mnd. på vei.

Unngå å bruke Ibux når du er gravid. Det samme gjelder for lignende reseptfrie tabletter som innholder ibuprofen og naproksen. Det kan faktisk være fare for fosterskader hvis man bruker slike tabletter. Bruk heller paracet eller andre tabletter som inneholder paracetamol.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for tipset!!!

Typisk at jeg har hatt et par dager denne uken med hodepine, og tok selvfølgelig Ibux... :(:(

Venter på el som egentlig skal komme i helgen, men har ingen tegn til el enda. Kanskje det er årsaken... :( Men nå skal jeg holde meg laaaangt unna Ibux i hvertfall!!!

Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet, og har vært på medisinkurs, og da sa kurslederen at ibux er blodfortynnende, og gjør det vanskeligere for et foster å feste seg for de blodbanene blir glatta ut...

Skrevet

Jeg har hørt at både ved graviditet og amming så er Ibux fyfy, så hos meg finnes kun Paracetamol.

Skrevet

Jeg har migrene 4-5 dager i uka men tør jo ikke ta medisiner nå som jeg prøver. Så har vært mye sykmld. på meg. Men legen har sagt jeg kan ta paracet og pinex forte. Det kan man også ta når man er gravid, selvom man selvfølgelig skal begrense det så mye som mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...