Gå til innhold

April: Ja....nå er det i gang.


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Gjenoppbyggingen etter vann(kloakk!)skaden her.

I dag er mureren her for å bytte flis på badet som gikk med i rivingen av veggen. Høres egentlig ut som om han prøver å rive hele badet. Blir stresset av lyden av disse flisene som faller i gulvet heletiden. Også er jeg paranoid nok til å tro han gjør noe "galt" der inne siden han har lukket døren. Selvom det sikkert bare er av hensyn til meg....

 

Gleder meg til dette er over jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men nå er jeg litt betenkt.

Gubben er jo som kjent håndverker...og stod sammen med en murerkollega da jeg ringte mens murerene var her.

Jeg sa til han mureren som var her at i taksten står det at dersom det er memebran bak flisen som skal byttes (noe det i følge takstmannen burde være) måtte det brukes et spesialverktøy for fjerning slik at ikke memebranen ble brutt. For hvis denne ble brutt kunne man likegodt rive hele badet. Mureren som var her bekreftet at det var memebran bak, men benektet at det var nødvendig med dette verktøyet bare man var forsiktig. Da må jo liksom jeg gi meg? Kan jo ikke stå her og overprøve en fagmann....

 

Når han var ferig spurte jeg om det gikk greit med membran...hvorpå han svarte: Det ble et hull, men det tetter jeg med sillikon så blir det så godt som nytt".... Snakket så med gubben på telefon og fortalte dette hvorpå murerkollegaen hans rev seg i håret.....

 

Så nå får jeg ringe takstmannen og høre hva vi skal gjøre. Nåer jo flis og sillikon og fuge og alt på plass her....

 

*STØNNER*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, det er (unnskyld at jeg sier det) så typisk fagfolk. Tydeligvis like mange meninger om sånne ting som det finnes måter å oppdra barn på. Fikk sinnsykt mange "tvetydige" beskjeder da vi pusset opp badet selv, og endte jo opp med å måtte be de som la membran (i gulvbeleggsvariant) om å gjøre jobben skikkelig, noe de ikke gjorde i første omgang... Spent på å høre hva takstmann sier, klart håndverkeren sier at alt er ok siden han har valgt å gjøre det på den måten... Du sier jo bare det du har blitt fortalt av andre fagmenn, så drit i å føle deg "mindreverdig" i så måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj...ja skal være glad når dette er over. Snekkeren kommer i morgen for å bygge opp igjen vegger. Det blir bra.

Takstmannen stønnet litt, men sa det egentlig ikke var så farlig for selvom membranen var brutt nå - og IKKE god som ny - så var det ikke så farlig annet enn prinsippielt fordi: Innen en evt oversvømmelse ville nå bruddet i memebranen hadde vannet fosset ut døren og inn i gang/stue...så da ville nok fukt i veggen være vårt minst problem.

Så da tror jeg bare vi satser på at vi er ferdige med lekkasjer i dette huset ;-)

Skal bare være glad når det hele er over. Gubben fikk så hatten passet av utbygger på fredag også. Dirrende urettferig spør du meg. Vi har ringt han to ganger:

1. For å si at vi hadde lekkeasje

2. For å høre hvordan vi skulle forholde oss til dette med membran ( før vi ringte takstmann)

 

- og da fikk gubben høre hvor lei utbygger var av å høre om denne lekkasjen og hele denne saken nå !?!!??

- og vi som bor her da????jeg synes faktisk vi har tatt dette ganske sporty da vi jo innser at dette ikke er noen feil selvom det er jæ..... ergelig for oss. Vi har ikke beklagd oss et sekund, og vært hyggelige og hjelpsomme hele veien. Dumme utbygger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dette gjelder penger. Seg imellom er entreprenører ikke pene i målet. Elefantskinn på og SKRIK til dem. Bøllekurs er på en plass!

Og hør med forsikringen om det er godt nok uten full membran! For det er dere som ikke får betalt ut den om noe mer skjer senere. Husk at hull er verre enn ingen membran, for da går fukten konsentrert igjennom hullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i det du sier, men kjenner at jeg er helt utmattet av hele greia. Hvis det er hull i membranen har ikke de gjort forskriftsmessig arbeid, og må stå til ansvar for det en del år fremover.

Hullet er litt oppe på veggen ved siden av døra. Døra er ikke vanntett så det vil neppe bety noe i praksis. Kun som prinsipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

 

Ringte forsikringsselskapet til rørlegger nå for å få vite hvordan få refundert penger til strøm for viften på 3kw som har gått døfnet rundt i snart 3 uker ( prinsippsak - og er jo snakk om drøyt høvdingen...)

Joda. da fikk jeg beskjed om å sende utregning og dokumentasjon. Ytregning er greit, men dokumentasjon??Hva da????

Da jeg spurte fikk jeg bare noe paragrafgreier i retur om at krav skulle vedlegges holdbar og uomtvistelig dokumentasjon...blablabla....Hva da? Spurte jeg igjen. Hvorpå hun enda en gang sa at jeg måtte sende med dokumentasjon. Grrrrrr paragraf-kjærring! Klarte ikke dy meg jeg:

Da sender jeg et bilde av vifteovnen i gangen og hele strømregninga.....

Noen forslag til dokumentasjon, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, praktisk anlagte kontorrotter på det kontoret skjønner jeg *fnis*

 

Kanskje de trenger noe fra takstmann om omfang av skade og uttalt behov for uttørking av vegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir oppgitt av mindre.... hun sitter allerede på taksten der det står at det skadede området skal tørkes med industrivifteovn i anslagsvis 2 -3 uker: Tviler på takstmannen vil skrive mer enn det :-). Nå har hun ringt tilbake i mellomtiden da produsenten av røret har tatt på seg skylden - ergo skal vi nå rette kravet mot dem i stedet. Lurer på hva slags dokumentasjon de skal ha ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget enkelt. Ta bilde av den lille metallplaten på vifta som sier hvor mange Watt (det står f eks 1000W eller 2kW) vifta bruker. Så tar du kopi av strømregningen der det står hva dere betaler for kilowatt timene (kW/h). Så, hvor mange timer er det i tre uker? 3uker*24*7timer=504 timer. 504*prisen per kW/h*antall kW som vifta bruker.

Da har du en "uomtvistelig bekreftelse".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan så si.....Nå er ikke vifta her lenger, men nå skal jeg i hvertfall ha igjen pengene-.... - hvert øre. I ettermiddag kom verdens frekkest mail fra If der de ber oss legge ut for rep da dette nå ikke er en forsikringssak siden produsenten av røret har erkjent produksjonfeil....Fikk veldlagt faktura der de ba oss betale innen forfall (som er i dag) for at de skulle unngå purregebyr siden fakturaen er rettet til If...... Halllllloooo?!?! Hvor frekk går det ann å vær`? Og det etter at jeg har snakket med hun som har saken (og som sendte denne mailen) 2 ganger i dag uten at hun nevnte dette.... Er det mulig?

Vi er ikke part i denne saken. Vi bor bare her...tilfeldigvis. De får jaggu betale regningene sine selv også kreve det inn igjen selv fra rørprodusent eller dennes forsikring igjen. Ikke vet jeg. Hun fikk en saftig mail tilbake fra meg nå i kveld. Vi betaler INGENTING!

 

Grrrrr lurer på om jeg klarer å sove. Makan til legalisert svindekbransje!

Nå ble jeg jaggu motivert igjen.

 

Noen som vil sloss???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...