Gå til innhold

April: Er det større å bli mormor enn å bli farmor?


ApriIbaby

Anbefalte innlegg

En voksen mann på jobben min mener dette.

Han sa at han trodde det var større for kona å bli mormor da hun ble det enn å bli farmor da hun noe senere ble det. Grunnen til dette mente han var at fordi mormoren hadde født datteren som igjen fødte barnebarnet ble det på en måte litt nærmere følelsesmessig om en dame utenifra hadde født sønnens barn.

Han sa at dette var hans teori han ikke hadde fortalt hverken kona eller barna sine selvsagt.

 

Hva tror dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo hende det er noe i det.. det er jo en opplevelse vi damer har som ingen menn kan forstå.. Men jeg hadde elsket alle barnabarna mine like høyt om jeg blir farmor eller mormor for de! Og jeg tror faktisk at jeg hadde blitt like stolt uansett om det var sønnen eller datteren min som hadde blitt forelder..

 

Tror kanskje det er omvendt med gutta da,, for de deler jo sin del av fødselen som ikke vi forstår.. (ikke rette ordet men håper du forstår hva jeg mener) Men tror nok at de hadde elsket alle barnebarna like høyt også, uansett hvem som produserte de.. hehe

 

Men en annen ting da.. når du først er inne på dette! :)

Det med å være førstefødt selv og bli mor til første barnebarnet og etterpå første gutten på lang tid.... dette er jeg selv, og selv om de nærmeste i familien ikke gjør noe forskjell så ser jeg faktisk at andre som ikke er så nærme i familien favoriserer mine barn! Det liker jeg svært dårlig, og synes faktisk det blir ekkelt for oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sant er det nok i det, for som mormor vil du sannsynligvis få ta større del i graviditeten ettersom du har et nærere bånd med moren enn om det "bare" var svigerdatter som var gravid... Og undersøkelser viser at de fleste barna har tettere bånd til mormor og morfar enn farmor og farfar, kanskje fordi det er mer naturlig for oss jenter å ta kontakt med VÅRE foreldre enn hans... Helt sikkert mange som av forskjellige årsaker har det motsatt, men stort sett er nok mor-datter båndet sterkere enn en svigermors bånd kan bli... Så jeg skjønner hva han mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være noe i det du sier. Men for våres del var det like stort for begge to da jeg har veldig nært forhold til min svigermor og hun har fått være med like mye i graviditet og alt som har med barnebarn og gjøre.

 

Men det er jo ikke slik for alle der ute.

Jeg skal komme tilbake om det da jeg har blitt begge deler hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...