Gå til innhold

Flere lærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er flere som jobber som lærere her, og hvordan det fungerer for dere på deres arbeidsplass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærer på 2. trinn, og har jo da full dag hele tiden!:) Jeg merker på kveldene at jeg er veldig sliten, men på den annen side så hadde jeg kjedet meg i hjel om jeg skulle bare gått hjemme..:)

Enn du da? Hvordan går det med deg?:) Kommet langt? :) Synes det tar for evig å vente på den lille...

Skrevet

Jepp! Var lærer for en 5.klasse før sommeren, men sa dem fra meg pga at jeg skulle ut i perm i oktober. Bedre for alle på denne måten. Var 50% sykemeldt før sommeren, og fortsatte med det på høsten også. Men, allerede etter 2 ukers jobbing ble jeg fullt sykemeldt grunnet bl og kramper i livmorbåndene pga stress og sliten.

Har vært hjemme i høst. Litt lange dager. Har aldri vært sykemeldt mine forrige 3 sv.skap, men jeg er vel blitt gammel:).

Har termin om to uker nå, men har aldri gått til termin før (1,3 og 2 uker før), så jeg må innrømme at jeg allerede har begynt å vente.

Lykke til!!

Skrevet

jepp! på 8. trinn og har fått tilrettelegging på jobb nå. Er 32 uker på vei. Har nå halvparten av timene, men er på jobb hver dag! Deilig å få gjort unna mesteparten av arbeidet på jobb, og fikk mye mer overskudd av å bare vite at det kommer til å bli lettere på jobb de neste ukene. Litt kjipt for de andre lærerne/elevene da det er vanskelig med vikarer. Men det driter jeg i. Må tenke på meg selv. Det er uansett bedre for elevene at jeg er der hver dag og følger dem opp enn at jeg blir sykemeldt og en tilfeldig vikar kommer inn og tar alt.

Skrevet

Ja! Er lærer på 2. trinn. Har vært sykmeldt helt og i 50 prosent noen uker pga kvalme. Har jobbet fullt nå i 2 uker igjen. (14 uker på vei). Dagene går i hundre ja... Går vel egentlig greit på jobb, men er i overkant sliten etter jobb! Nå var jeg egentlig så trøtt at hvis jeg hadde fortsatt å sitte i sofaen ville jeg ha sovnet. Satte meg ved dataen litt i stedet, synes det er litt kjedelig å sovne kl. 21 på fredagskvelden!

Hvordan fungerer det med pauser for dere andre? Det synes jeg er en tung del av den daglige jobben nå, lite eller ingen pause. Sjelden jeg rekker å gå noen steder med matpakka, tar ei skive i klasserommet på de max 10 minuttene jeg klarer å få til (i hvertfall de fleste dager er det sånn).

Skrevet

Jeg har nå en 6. klasse. Og prøvde meg med 40% sykemeld. Dvs at i praksis skulle jeg jobbe 3 dager i uka, og ha fri 2 dager. Min arbeidsgiver gjorde ikke akkurat en stor innsats for å få tilrettelagt for meg. Jeg har bekkenplager og ba om å få slippe inspeksjon feks.. i tilegg hadde jeg ønsket meg en person (pedagog) til å ta over for meg litt tidligere, slik at vi kunne samarbeidet litt sammen. I hele tatt funket det ikke, jeg fikk i stedet 5 dagers jobb på 3 dager. Og ble superstressa av det. Nå har jeg sykemeldt meg fullt, og skal kun ta det m ro. Kan nok bli litt kjedelig i lengden, jeg er i uke 24 nå, så det er en god stund igjen. Men det føles så mye bedre nå, har igjen litt overskudd til de to barna jeg har fra før, og må ikke sove på sofaen hver ettermiddag lenger. Deilig.

Skrevet

Jeg er lærer på 4. trinn, jobber to dager i uken på papiret, men det blir jo en del mer når man er kontaktlærer, spesielt i disse utviklingssamtaletider. Jobber stort sett til fem-seks de dagene jeg er på jobb, pluss alt papirarbeid og retting av bøker de andre dagene.

Kan ikke jobbe mer på grunn av litt komplikasjoner, og har også fått slippe inspeksjon så jeg i hvert fall får en ordentlig lunsjpause i løpet av dagen. Vil gjerne jobbe litt så lenge som mulig, er 24 uker på vei nå og håper jeg kan jobbe i hvert fall en stund til.

Skrevet

10 trinn, og ikke bare bare å væe i beg. av graviditet da! Sliten og trøtt, og utviklingssamtaler, elevsamtaler, heldagsprøver m.m Får så dårlig samvittighet ovenfor de hvis jeg blir sykemeldt også, dette siste, viktige året. Akkurat kommet igjen fra perm. også.

Skrevet

Jeg er lærer på videregående.

Ved forrige svangerskap var jeg frisk som en fisk, og klarte fint å fullføre i 100% (så sov jeg da mye på kvelden og ettermiddagen men hadde ingen små å passe på da).

Jeg hadde tre uker igjen før permisjonen da skolen startet opp igjen etter sommeren, og det var tydelig at de ikke hadde forventet at jeg skulle komme tilbake da. Den timeplanen hadde vært tøff uavhengig av svangerskap, men det var bare tre uker, så det gikk greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...