Gå til innhold

Eksen ringer i ett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som er sammen med en som har barn fra før. Hvordan hadde dere reagert hvis eksen hans ringte mellom 1 og 5 ganger hver dag?

Vet at de bare snakker om ungene, så er ikke sjalu sånn sett. Synes bare det blir for tett liksom... Det hele forsterkes av at når vi alle treffes, så gjør hun sånne ting som å børste støv av jakka hans, og komme med kommentarer som at " nei du vet jo at du aldri har likt den typen musikk".

Kanskje ikke annet å vente når de har vært gift en årrekke og har flere barn sammen.... Alikevel, burde man ikke markere litt avstand når man satser på ny familie..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et godt forhold med min ex og har kanskje det samme forholdet som din mann og sin ex. Om du ikke blir sjalu så kan du jo bare se på den positive siden; det er mye mer slitsomt at skilte foreldre ikke kommer overens. Det gir jo også gode signaler til barna vil jeg tro. Dere er jo en utvidet familie, ikke to separate.

Skrevet

Takk for svar.

Vel, blir som sagt ikke sjalu, men jeg synes det er irriterende. Barna har det bra, og ville fortsatt ha det bra om de prøvde å begrense snakkingen til én gang i uka.

Altså, min sambo ringer sjelden henne, men hun ringer for å lufte alle mulige tanker som jeg synes hun burde ta med sin nye mann.

Skrevet

HI igjen her, leste nettopp siste linja di om igjen anonym 11.40. Vi er ikke to separate familier, sier du? Eh... ok, da har jeg misoppfatta noe her. Når jeg ble sammen med min sambo, så tok jeg ungene hans på kjøpet, men absolutt ikke eksen. Er det flere som ser på det på denne måten, at man skal være one big, happy family?

Hmm.... der ga du meg noe å tenke på. Må visst snakke med sambo, håper virkelig ikke han ser sånn på det.

Skrevet

Er vel ingen som godder å svare da, siden du bare vil høre det du mener. Er enig i at hun ikke trenger å ringe så ofte, men vær heller glad for at de er venner. Det hadde vært mye verre for alle hvis ikke.

Skrevet

Hei

Trenger ikke utdype så mye, nok at jeg sier at jeg er enig i alt du skriver. Du har min fulle støtte :-)

one big, happy family? - For noe sprøyt..

Skrevet

Når jeg skriver "takk for svar", så er vel det en indikasjon på at jeg både har lest svaret, fått med meg innholdet, og er takknemlig for at noen tok seg bry med å kommentere - selv om vedkommende ikke var enig med meg.

HI

Skrevet

Hører bare blablablablablablablablablablablablablablablablablabablablablablablablablablablablablablablablabla

Skrevet

Hmm... har en følelse av at det sitter en del svikta biomødre her inne som ikke akkurat unner eksens nye samboer å få nyte "deres" mann i fred...

Men det må da sitte noen andre der ute også?

Skrevet

Nope, er alene, har valgt det, har vært i danmark for å slippe sånne tåpelige dillemaer som dette... and i'm gaaaaay!!

Skrevet

hadde ikke giddet ¨å irretere meg over det der..

er dessuten enig med at dere er en slags utvidet familie- og ikke to seperate.

synes det er kjempebra jeg at foreldre som ikke er sammen lengre er gode venner, kanskje hun ringer litt mye- men 1 gang i uken, som du foreslår, høres litt lite ut...

Skrevet

skjønner deg godt! Ville heller ikke likt om hverken min eller hans eks skulle ringe hit i eningen. Ta det opp med mannen din,som igjen kan ta det opp med barnas mor.

Skrevet

Stakkar deg HI.. Du må ha det forferdelig! Tenk å ha så store problemer som at de klarer å være venner?? Tenker pipa hadde fått en annen lyd om det hadde vært omvendt. SIPPE!!

Skrevet

Nå har min samboer bare barn med meg, men jeg sier hva jeg synes likevel:-). Synes det hørtes litt voldsomt ut å snakke så ofte i telefonen. Jeg synes det er litt respektløst av eksen, men det er jo ikke sikkert at det er vondt ment, kanskje hun bare ikke har tenkt på det på den måte. Om du kan få gjort noe med det tviler jeg på, da blir du nok isåfall oppfattet som sjalu.

At det er en utvidet famile som eksen er med i, synes i hvertfall jeg er bare sprøyt. Barna fikk du med i familien når du ble sammen med mannen din, men ikke eksen. Hadde det blitt slutt med meg og min samboer, ville jeg ikke på noen måte ha vært endel av hans nye famile med en ny kvinne! Men det er jo godt at de er venner da. Du kan jo snakke litt med mannen din, og si at du synes kontaktene deres er litt vel tett. Så kanskje han kan markere litt mer avstand til eksen, uten å si noe direkte til henne som bare slår tilbake på deg. Lykke til:-)

Skrevet

Vel, jeg setter pris på at de kommer overens, det gjør vi alle. Men synes alikevel det blir for "nære" når hun ringer om alt mulig flere ganger daglig. Det er jo sånt man gjør med partneren sin, ikke eksen. Ringer du dine venner så ofte?

Dessuten, jeg gråter ikke (eller "sipper" som du sier), jeg var ute etter andres syn på dette.

HI

Skrevet

Takk for svar Aliena.:-)

Var akkurat en sånn aproach jeg hadde tenkt på.

HI

Skrevet

Fordi hun sa det du ville høre ja! NØØØØØT!

Skrevet

Har takket andre for svar også, men selvsagt ikke de som kaller meg ting.

HI

Skrevet

Hei.

Det var jeg som skrev det med utvidet familie og jeg tenkte kanskje at jeg skulle utdype det litt siden det virker som det ble misoppfattet. For det første; jeg sa aldri "one big happy family". Det jeg mente er at mannen din ikke kun har en familie, men to. Barna deres blir stesøsken og vil forhåpentligvis regne hverandre som familie. Skillene mellom familiene er derfor ikke helt "svart/hvitt"; derfor brukte jeg ordet utvidet familie.

Jeg er enig i at hun ringer ofte og at dette kan være irriterende. Jeg synes det er fint at det er god kommunikasjon mellom foreldre og det sier litt om mannen din. Om dere skulle bryte med hverandre en dag så er jo muligheten der for at du kan få en god støttespiller og at man ikke føler at familien er oppløst selv om dere ikke er sammen lenger.

Skrevet

Sier seg jo selv at denne X'en har et stort problem. Hvem er det som ringer X'en HVER dag, og opptil 5 ganger dagen!!!

Unger eller ikke. Hun MÅ jo ha et markeringsbehov. Hun klarer nok ikke forsone seg helt med at x'en kan ha det bedre hos noen andre....

Jepp, vet det finnes slike sjalu biomødre..

Min X hadde en unge fra før. Moren hans hadde kontakt med biomor på tlf, og klarte å "tabbe seg litt ut"

Hun tenkte seg ikke om og en stund etter at vi var blitt sammen sa hun til biomor "har aldri sett sønnen min SÅ forelsket"

Dere kan jo gjette hvem som plutselig begynte å ringe hver dag...

Hun likte jo selvfølgelig ikke at BF til ungen hennes kanskje var mer forelsket enn han hadde vært i henne....

Skrevet

Kjenner jeg blir provosert over enkelte av svarene du har fått her HI. For det første er det jo ikke slik at mannen har to likestilte familier en med biomor og stebarn og en med samboeren pluss felles barn. Han har ingen familie med biomor lenger. ja de har biologiske bånd mellom seg og er for alltid knyttet slik. Men her er det to familier biomor+evt ny partner og biofar+ stemor. Barnet er den som har to familier, ikke far.

Biomor kan ikke holde fast på eksen slik. Hun er ikke lenger kvinnen i hans liv. Han har ingen forpliktelser ovenfor henne. Men ovenfor barnet har han selvfølgelig mange.

Synes det blir helt latterlig å ringe så ofte. Hva snakker hun om? synes det blir helt feil om hun skal være bestevennen hans. Kanskje han kan be hende sende meld istede. Godt sammarbeid om barnet er bra, men kan ikke fatte hva 5 samtaler dagen handler om?

Skrevet

Det er da ikke snakk om likestilte familier! Om det er en eller 2 familier spørs vel på hvilke øyne som ser. Jeg personlig, synes det er fint at man faktisk kan kalle seg en familie selv om de som laget barna ikke er samme lenger. Det var ikke mening å provosere, men kanskje KANSKJE mannen hennes og eksen ser hverandre som familie enda? Er det det ikke en mulighet verdt å ta i betraktning?

Skrevet

Hei, dette er HI her.

Har nå vært på en kjøretur for å ordne litt praktiske ting, og fått tid til å gå noen runder med meg selv. Det at så mange mente at jeg måtte jo bare være glad at sambo og ex samarbeider så bra, fikk meg til å føle at jeg måtte gå i meg selv og tenke etter om jeg er mer sjalu enn det som er bra.

Jeg kom på en tanke som hjalp meg å sette ting i litt perspektiv. Det har faktisk ikke noe med sjalusi og redsel for å miste han. Jeg hadde blitt like irritert om det var en av kollegene hans som hadde ringt han opp til fem ganger hver dag året rundt, for å diskutere prosjekter de samarbeider om på jobben. Jeg hadde blitt like provosert hvis det var en av komisene hans som hadde vært såpass ivrig på å ringe til enhver tid. Hadde synes det hadde vært litt overdose hvis det var en av mine egne venner også. Det blir litt sånn som anonym 15.31 sier her, at eks krever altfor stor plass i min samboers liv.

Det hører med til historien at hun forlot han for en yngre og spenstigere utgave, men hun vil fortsatt ha de trygge, faderlige, omsorgsfulle sidene ved min samboer - altså en å dele bekymringer ovenfor ungene og livet sitt ellers med. Et annet aspekt her er at det virker som om hun gjør dette for at hun er livredd for at far skal "glemme" sin første familie. Det må liksom ikke gå for mange timer mellom hver gang han blir minnet på at ungene eksisterer, og at det foregår ting i deres liv som krever hans konstante oppmerksomhet. Vel, mine følelser er at hans liv må få lov til å kretse litt om vårt hjem også nå, selv om ungene bor mest hos mor (etter hennes krav).

Er forøvrig like provosert som deg anonym 15.31 over at noen faktisk mener at far har to familier. Det har han definitivt ikke, og det fikk jeg heldigvis bekreftet at han var enig i, etter en tlfsamtale før i dag:-)

Enig, det er ungene som har to familier.

Skrevet

Kom på enda en ting; jeg og sambo snakker heller ikke så mye sammen i tlf hvis han for eksempel er bortreist en uke i forbindelse med jobben. Hvis det er noe vi vil snakke med hverandre om da, så sparer vi det til samtalen om kvelden, eller neste dag - så sånt det ikke brenner noe sted.

Jepp, føler meg sikrere og sikrere på at jeg ikke er urimelig her:-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...