Gå til innhold

Mamma er kjempenegativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og er veldig lei meg...

Fortalte den gode nyheten i går om graviditeten, men har ikke fått et godt ord etter det. Bare mas om økonomi, at barnefar og jeg er uansvarlige og lite voksen som bestemmer oss for å få et barn no. Jeg har ingen utdannelse, men bf er utdannet og har inntekt. Jeg studerer årsstudium, så kommer til å få fødselspenger fra lånekassen. Barnefaren er 26 år, og jeg 23... Hun sier det er ALTFOR tidlig, og at fremtiden kommer til å bli ett slit. Hun synes synd på oss sier hun..

Visste at hun ikke kom til å like det, og jeg trodde eg hadde stålsatt meg mot en sånn reaksjon.. Men er likevel trist.

jaja.. mamma har alltid en tendens til å bare se negative sider med ting, hun liker å kalle det "realitet"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja skjønner at du er lei deg nå...

Men kansje hun bare trenger litt tid å "fordøye" dette, og etterhvert blir glad..

Det er ganske vanlig at mødre blir litt snakkete om økonomi og greier med en gang..men håper det ordner seg for dere..og dere er jo i en fin alder synes nå jeg da :)

er 22 selv..

MAsse lykke til med svangerskapet, og gled dere..ikke høre på hva andre sier negativt..bare å kose seg mens dere kan:)

klem

Skrevet

Jeg tror det kommer til å ordne seg for dere. Er sikker på at din mamma kommer til å være så stolt av deg når hun ser dere fikser det, og det går an å utdanne seg, selv om man har barn!

Mange som får det til, og dessuten har bf er en jobb og studerer ikke, så dette kommer til å ordne seg så fint!! (Verre om begge hadde studert)

Hormoner er med på å gjøre deg ekstra emosjonell nå, så det er lov å være litt lei seg, men tenk som så... "at jeg skal vise mamma jeg.. " :-))

Gratulerer og lykke til, til deg og barnefaren :-))

Skrevet

Skjønner veldig godt at du blir kjempelei deg...

Men du skal se dere klarer det kjempeflott økonomisk:) Og ikke synes jeg du er for ung til å få barn heller. Utdanning kan du ta senere hvis du ønsker det.

Jeg er sikker på at moren din etterhvert kommer til å bli en superstolt bestemor:) og at med tiden kommer hun også til å glede seg til barnebarnet sitt kommer.

Ønsker deg lykke lykke til og håper ikke denne konflikten med moren din ødlegger gleden din helt.

En ting kan jeg ihvertfall love deg: Du kommer aldri til å angre på at du får barn!

Skrevet

Jeg er 31 år og har eget hus, har tatt utdannelse, men har ikke fast jobb. Samboeren skal tilbake til skolebenken når babyen blir født, så det blir absoludt ingen dans på roser hos oss heller. Poenget mitt er at ofte så passer det ikke å få barn. Man må bare innrette seg og få det til - det går bra ;D Tror moren din bare er bekymret - det vet jeg moren min hadde vært også hvis jeg ble gravid når jeg var på din alder og hun kunne også fint reagert som moren din gjorde. Prøv å ikke ta det så innover deg og så skal du se at hun blir helt tussete når det virkelig har gått opp for henne. Barn kan man faktisk ikke garantert få senere heller, men hvis man virkelig vil så får man til den utdannelsen ;) Lykke til!

Skrevet

Du er kjempesåret og det forstår jeg veldig godt! Har det sånn selv. Foreldrene mine har aldri helt godtatt kjæresten min (han er jo verken advokat eller lege...) og mamma hoppet ikke akkurat i taket av glede når hun fikk høre at jeg er gravid. Jeg har løsrevet meg fra mine foreldre og deres mening betyr lite for meg. Men det gjør noe med følelsene dine når du får en slik reaksjon hos din mamma -samme hvor løsrevet du er tror jeg. For meg gikk det over etter en liten stund og det er jeg helt sikker på at det gjør for deg og!

Når det kommer til moren din er hun nok veldig bekymret for datteren sin. Det er en så sterk følelse for henne hun ikke klarte å holde det inne. Når hun venner seg til tanken vil hun kanskje se annerledes på dette?? I mellomtiden skal du bare tenke på deg selv, den lille i magen og kjæresten din, og at alle dere skal bli en familie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...