Sola mi:) Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Termin 11 nov her.. men kan vel enda gå endel dager før det skjer noe.. vært på vekstestimering og hun var 20% over gjennomsnittet, men innenfor normalen... så vil vel få vurdert igangsatt om jeg begynner å gå mange dagene over.. ellers er formen super - kynnerne er litt hardere og skikkelig nedpress noen ganger (sånn at jeg lurer på om jeg tisser på meg, for presser så ille.. hehe), men det er vel modning Hvordan er det med dere da damer? ;D
Elise18.11.08 Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Heisann:) Jeg har termin i morgen jeg.. Spennende! Men kjennes ikke ut som noe er på gang enda gitt. Har kun hatt bittebittesmå mensmurringer på kvelden i et par dager! Så jeg går bare å venter på å få vondt jeg nå Kjipt å tenke på at det faktisk KAN gå to uker til.. Blæææ! Er heldigvis i form:) Ha en fin fredag;D
Top of the hill Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Jeg har også termin 11.november og bare venter og venter! I dag har jeg hatt en skikkelig gåtur på nærmere to timer. Håper det kan hjelpe litt på modning og nedpress! Satt i går med masse kynnere, og nedpress så jeg hoppet i sofaen flere ganger. Skikkelig ubehagelig! Føltes nesten som om noen stakk ei stor nål midt opp mellom bena mine :-( Hater å ikke vite når det skal skje, så jeg prøver litt forskellig for å få gang på det, men akkupunktur og andre ting for modning skal jeg holde meg langt borte fra denne gangen! Heldige du som kanskje blir satt i gang...da får du ihvertfall en dato å forholde deg til :-) Men det beste er nok at det starter av seg selv! Vi får håpe på helga!!! Lykke til!
barbara Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Termin på mandag, og jordmortime også. Formen er fin - overraskende fin, egentlig, nesten litt urovekkende, for det er ingen tegn whatsoever til at ungen har tenkt seg ut på denne siden av jula:-/ Sover greit om natta, og nedpress har jeg hvertfall ikke kjent noe til. Har noen harde kynnere innimellom, riktignok, men ingen vonde. Og nix slimpropp eller noe sånt som jeg har sett noe til. Ikke har hun roet seg noe særlig i magen heller, dvs hun er kanskje blitt litt roligere, men spreller stadig mye og ofte og så man ser det på mange meters avstand... Ellers lurer jeg også litt på det der med størrelsesestimering. Vi var på ultralyd for å sjekke leie, og da sa hun legen bare at størrelsen så normal ut. Men hun har skrevet i ultralydkortet et vekstavvik på 9%. Vet ikke om det er vekt eller lengde? Syns uansett det høres ut som en diger baby? Og særlig om hun drøyer det en uke over, da blir hun jo diger! Og at hun drøyer det mindre enn det tør jeg nesten ikke håpe på...
2høstbarn Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Hei! Jeg har termin 10. november og kjenner heller ikke noe tegn på at fødselen nærmer seg. Har sterkt på følelsen av at det kommer til å dryge også. Legen min sa at jeg fikk bestemme selv om jeg ville bli satt i gang eller ikke hvis jeg går ei uke på overtid, så jeg vet at jeg i alle fall at jeg kan bli igangsatt uansett 17. november. Men så var det det med igangsetting da. Er det noen som vet om det ofte blir vondere fødsler når man settes i gang enn om krioppen setter igang selv? Sist jeg fødte hadde jeg så veldig fin fødsel som startet med rier, og ikke tok det så veldig lang tid heller, så aller helst ville jeg jo ha satset på at det skulle bli likt også denne gangen, men som sagt: Jeg kjenner absolutt ikke noen tegn til at det skal skje noe nå i alle fall.
Sola mi:) Skrevet 8. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2008 barbara: jeg tenker som så at jeg som hadde et vekstavvik på 20% i "pluss" og jordmor bare sa at jaja, ikke noe 3kilos dette, men vil nok helt sikkert bli rundt en 4kilo.. og det er jo ikke uvanlig det heller, så vil jeg nok tru at vekstavvik på 9% ikke utgjør så mye.. grunnen til at det blir vurdert igangsatt til meg er at jeg overhodet ikke er enig med ul-termin, og babyens str kan vel sies å stemme mer med min termin heller.. men vanskelig å si dette, mye som kan spille inn. jm sa at selv om man viste nøyaktig hvilken dag man hadde sex og mente at babyen ble laget, så kunne det befrukta egget faktisk ligge i dvale noen dager, opp mot en uke, før det begynte m celledelinga.. dette var grunnen til at mange ble satt tilbake på ul ut i fra sin egen termin.. uansett, det blir når det blir.. men begynner å bli mektig lei av alle som spør om det skjer noe.. eller "huff, går du her enda?!" får lyst til å svare noe sånt som at "neida, jeg fødte i går jeg, derfor jeg ser høygravid ut enda..!!!" haha, den skal jeg søren meg ta neste gang!! 2høstbarn: ang igangsetting så har jeg hørt litt forskjellig.. ikke så lenge siden det var en tråd her inne om noen som hadde blitt igangsatt, og de hadde ikke opplevd dette som noe hardere enn forrige fødsler.. mne sikkert individuelt alt dette også, som mye annet... og er man førstegangs, sånn som jeg, så har jeg jo ikke noe å sammenligne med heller, ang hardere fødsel når man blir igangsatt el ikke.. ha en fin dag damer, skal ut å gå tur i finværet jeg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå