Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Jeg får bidragsforskudd fordi bf ikke har bidragsevne. Nå har jeg søkt på ny jobb, med en del høyere lønn enn jeg har nå. Plikter jeg å si i fra til nav i tilfelle bidragsforskuddet skal reduseres som følge av den nye inntekten min, eller sjekker de det selv? Hva skjer om jeg ikke sier i fra?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Ja du plikter å si fra, dette står det i vedlegget til vedtaket du fikk da forskuddet ble innvilget. Om du lar være å si fra og derfor får forskudd /høyere forskudd enn du har krav på risikerer du feilutbetalingssak. Altså at du må tilbakebetale..det kjøres kontroller på dette med ujevne mellmrom..man går da tilbake for å se på hele perioden. I særedeles graveredne tilfeller KAN anmeldesle for trygdemisbruk bli vurdert
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 HI her Hva om bf får høyere lønn så han får bidragsevne, følger nav med på det, eller må han si i fra om dette også selv? Hvor fort oppdager evt nav at han har høyere lønn?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Han må, eller bør si i fra. Er ikke pliktig, men moralsk sett bør han gjøre det. Det er dessverre du som må følge med, på ligningene som blir offentliggjort, eller om du finner ut at han kan tjene mer på andre måter. NAV følger ikke med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå