Gå til innhold

Hvor lenge ammet dere barna deres, og hvordan avvennet dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet
:)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammet til tullemor var 9 mnd. Da nektet hun å drikke mer. Bare bet

Skrevet

Ammet eldste til hun var ett år (var da gravid igjen og hun viste liten interesse for den puppen da). Yngste ammet jeg til hun var 22 mnd. Hun fikk halsbetennelse og da gjorde det tydeligvis vondt for henne å suge, så da sluttet hun selv.(Hvilket var helt ok for meg.)

Får jeg en tredjemann, så går jeg inn for å amme i 2 år igjen:)

Skrevet

Ammet de to første i henholdsvis 15 og 18 mnd. Gikk veldig gradvis fra jeg introduserte fast føde i 4 mnd alder til fast føde ble hovedenergikilde i rundt 8-10 mnd alder. Ammet kun som kveldskos de siste mnd. Ingen brystspreng eller problemer da jeg en dag sluttet selv om brystene hadde melk i noen uker til.

Skrevet

4mnd og da "sluttet" hun selv - nektet å suge mer enn 0,5 min, og ville bare gjøre alt mulig annet. Uansett hvor lenge det var siden hun hadde spist...

Skrevet

Ammet til Lukas var 17 mnd, han sluttet selv bare. Hadde planer om å amme til 2 år, men han ville ikke det tydligvis.

Skrevet

nr.1: Ammet i ca.7mnd, da ville hun ikke ha mere, dessverre...

nr.2: Ammet i 15mnd, ble avvent vha mormor... ;0)

nr.3: Ammet i litt over 2 år, avvent vha at jeg flyttet ut av soverommet i 2-3 netter

nr. 4: Er nå 10 mnd, og får pupp 4-6ganger i døgnet. Vet ike når hann blir avvent

Skrevet

...beklager skriveleifer----

Skrevet

Eldstemann ga seg selv da han var 10 mnd - da var han altfor opptatt av alt mulig annet enn puppen;o) Ammer mini på 15 mnd enda 3-4 ganger daglig enda - og håper å fortsette til hun er rundt 2 år:o)

Skrevet

Omtrent 11mnd. Da var det skåltomt. Mallo amma kun når det var mat, og kun når ho var sulten. Så etter 6mnd så var det veldig vanskelig å auke produksjonen. Etter to runder med influensa så vart det mindre og mindre mat, og ein morgon var det berre slutt.

Skrevet

Ammet han minste til han var litt over et år, han avvente seg selv. Ville ha mindre og mindre og plutselig en kveld glemte jeg å amme og han sa ikke ifra. Da var det over.

Skrevet

Amma eldste til han var ca 19 mnd. Hadde tenkt å amme lenger, men var gravid og med voldsom svangerskapskvalme var det ikkje melk igjen (etter ein periode der eg ikkje klarte å beholde NOKO, og gjekk ned 6kg på ei veke).

Lilletuppa er akkurat fyllt året, og eg går ut ifrå at eg kjem til å amme ho lenge enno. Vi fekk ho først til å begynne med fast føde då ho var 10,5 mnd, så puppen er nok framleis hovudnæringa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...