Gå til innhold

pepperkaker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har en god (og enkel!!!) pepperkakeoppskrift..?

sitter her og tripper etter lukta fra pepperkaker.. eller andre forslag til ting jeg kan bake eller gjøre eller lage som lukter jul??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OOh! Lag kakemenn! Og så kan du kjøpe sånn dufteolje som man brenner over stearinlys som lukter jul. Mener den heter kongeolje eller noe sånn ;)

Det får du bla. kjøpt på noen hobbyforetninger. Kanksje helsekostbutikker også?

Å... Nå kom jeg i julestemning! :D

Skrevet

God og enkel pepperkakedeig: IKEA sin!! Den er knallgod!

Skrevet

haha, jeg veit!!! men jeg vil bake selv, (min mann er svært skeptisk til dette) åså er det langt til ikea;) har vært å kjøpt sånn kongerøkelse da, så nå leiter jeg etter grønnsåpa og julemusikken:) nå skal det bli jul i stua!! og veit hvem som ikke synes det er så gøy når han kommer hjem fra jobb:)

Skrevet

hehe... ja til jul allerede! mannen min og kan ikke fatte og begripe hvorfor man skal begynne så tidlig. Men hvorfor i all verden ikke? Jeg har laget marsipan, men det lukter jo ikke så veldig da, pepperkaker lukter jo litt mer, kanskje jeg og skal begynne med det? Gøy, men jeg kjøper nok ferdig deig. er det ikke veldig tungt å lage pepperkakedeig?

Skrevet

jo, var det jeg også fant ut! trenger masse rart, og det skal vell sies at jeg er best på posemat;-)så får vell ta turen ut:)

jeg er egentlig i mot å starte så tidlig, meeen nå kan jeg virkelig ikke styre meg:)

Skrevet

ok, jeg har finne en god og enkel oppskrift:

115 gr smør

4 ss sirup

2 dl brunt sukker

smelt dette sammen i en kjele

SIKT:

5,5 dl mel

1 ts hornsalt

2 ts ingefær

2 ts nellik

bland i "sirupsausen" og et pisket egg.

la deigen ligge i kjøleskapet i ca 30 min

stek på 190c i 10-15 min:)

denne fikk til og med jeg til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...