Gå til innhold

Ingen født på A-hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig ingen har som har født på A-hus ennå? Er så nysgjerrig på hvordan det var.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de akkurat har født på nye A-hus, så har de kanskje annet å gjøre enn å sitte på bim RETT etter fødselen...? ;)

Skrevet

He he he ...Joda, men fødeavdelingen har jo faktisk vært åpen en god stund nå, så tenkte at det burde være noen erfaringer der ute på samme måte som det er erfaringer fra andre sykehus her inne.

Skrevet

jeg fødte på ahus for en uke siden,helt utrolige mennesker som jobber der.

Skrevet

Gratulerer så mye john gravid:)

kan jeg spørre om det stemmer om ligge tiden er kun 2 døgn der?

og ang mat var det felles spiserom eller kunne man spise på rommet?

Skrevet

Da vi var på svangerskapskurs på Ahus for et par uker siden, fikk vi beskjed om at det kun er 2 dager på Barsel ja. :/ Desverre.

Virket ikke som jordmødrene var veldig fornøyd med akkuratt det heller. :/

Det med spiserom vet jeg ikke.

Men, det er i allefall bare 1 og 2mans rom på Barsel da, og det er jo en liten trøst! :)

Skrevet

Er det faktisk kun 2 dager på barsel der nå?

Da jeg fødte der tidligere, så kunne jeg være der så lenge jeg ville - fikk også beskjed om at hvis det ikke gikk bra når jeg kom hjem, så kunne jeg komme tilbake! Og det var ikke noe spesielt som skulle tilsi at det ikke skulle gå bra :)

Skrevet

Hvor lang tid man har på barsel, kommer an på om man er 1. gangsfødende eller flergangsfødende, og hvordan fødselen er. Om det oppstår komplikasjoner, om det er keisersnitt, eller om alt er i orden. Hvor mange ledige plasser det er på barsel spiller også inn. Er det få fødende og mange ledige rom, pusher de ikke like mye på å få folk ut. Så det er individuelt hvor mange dager man har på barsel.

Skrevet

Er det sånn at det er toalett og dusj i tilknytning til hvert rom nå?

Skrevet

Jeg fødte på A-hus for en måned siden og er veldig fornøyd. Hadde keisersnitt og lå der på enerom i fem døgn etterpå. De som hadde vanlig fødsel hadde nok litt mer press på seg, for det var mange som skulle føde der. Hørte rykter om at noen ble sendt videre til andre sykehus. Det er visst dårligere kapasitet der, enn på det gamle. De holder visstnok på å bygge barselshotell da. Jeg fikk maten brakt på rommet de første dagene, men kom meg på spisestua selv etterhvert. Valgfritt om man ville spise der eller ta med maten på rommet. Er ganske sikker på at det er bad m dusj og wc tilknyttet alle rom. Det var t.o.m. tv og pc med internett på alle rom. Lykke til!

Skrevet

jeg fikk min sønn natt til fredag,å dro hjem på tirsdag,jeg fikk beskjed om at de ikke kaster ut folk,jeg var ikke klar før tirsdag,og bestemte selv når jeg ville dra.det er et felles spiserom,velger om du vil spise der eller ta det med på rommet ditt. veldig greit å ta mat når man selv vil,te,kaffe,melk,juice,brus,is vann ,brød å pålegg når du vil på døgnet.

Skrevet

Bic&Bac :Er visst det,etter et par som har født fra din baby..

Skrevet

Mente å huske det. Prøvde å lete på ahus sine nettsider for å lese mer om nye barsel, men klarte ikke å finne noen av linkene jeg har vært inne på før.

Skrevet

Var på omvisning der idag :)

De har 48 timers liggetid på det de kaller "barselhotellet", det er en sengepost der det er plass til pappa også om han vil sove over. Man kunne ligge lenger på den vanlige barselposten.

Det er bad på alle rom, der man har dusj, toalett og stelleplass til babyen. Store fine rom :)

Det er felles spiserom der, men man kunne spise på rommet om man ville det. Det eneste negative er at det ikke finnes noen dagligstue der man kan ta imot besøk utenom besøkstidene...

Var veldig fint der :)

Skrevet

Består barselhotellet av vanlige rom? Er det virkelig ingen dagligstue eller noe?

Skrevet

Det de kaller "hotel" er en vanlig sengepost.. Dvs at det er helt vanlige rom, men det er kun enmannsrom + 2 2mannsrom der.

Og det finnes ingen dagligsstue nei...

Skrevet

Så merkelig de ikke har noen dagligstue da! Hvor skal man sitte og skravle med andre på barsel da, lissom? Må bli spisestua det, da? :s

Meeeeen når jeg var på ahus sist, for ca 1 uke siden, sa legen at de enda ikke visste hvor barsel kom til å være når jeg skulle føde. At de var litt i vurdering på det nå, hvor barsel skulle ende opp fast.... ???

Skrevet

Kom til å tenke på: Når det er (stort sett) bare énmannsrom, kan man vel sikkert på lov å ha besøk utenom den ordinære besøkstiden også. Da forstyrrer man jo ingen andre på rommet, sånn som det var før hvis man var på 4-mannsrom.

Skrevet

Det håper jeg på å Bic&Bac!

Men på en annen side står det jo at besøk tiden er fra 18-19...

Dårlig info på sidene deres..

Skrevet et par mailer for noen uker siden med enkle spørsmål men ikke fått svar..

Skrevet

Strålende info jenter! Dårligere kapasitet liker jeg ikke så godt da. Skal føde i mars, så der blir jeg garantert ikke alene. Vil gjerne føde på A-hus, så å bli overflyttet kommer til å bli en nedtur. Har jo fått plass, så da ordner det seg sikkert.

Det blir vel litt frem og tilbake på et så nytt sykehus. For senere tid så synes jeg det hadde vært ønskelig med et hotell. Var på besøk på Ullevål sitt, og det virket altså veldig deilig med et hotell altså!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...