Gå til innhold

Nintendo DS til gutt på 4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det tull, eller er han stor nok? Tenkte på julepresang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke jeg, mine to eldste tantebarn har begge fått det til 5 års dagen sin tror jeg. Mulig eldste fikk til jul da han var 5,5 år, men yngste fikk ihvertfall på 5 års dagen.

Skrevet

Stor nok. Men ville ikke latt han tatt den med rundt omkring uten tilsyn..

Skrevet

Personlig syns jeg det er tull,men du bestemmer selv:).

Mvh

Skrevet

Kommer an på gutten:) Har han spilt dataspill før? Har han tålmodighet til å sitte å spille? Kan hende han er litt liten, men det er ikke sikkert..

Vi skal kjøpe DS til vår gutt, han er 5 år og han ønsker seg det VELDIG!! :)

Skrevet

Fordi han er for liten eller fordi det er tull med det spillet sånn generelt?

Det er utrolig vanskelig å finne på noen god julepresang til ham. Han har alt han trenger av sportsutstyr, og masse leker og klær (arver masse fint av venninnens gutt).

Det eneste var at vi kanskje skulle øke legobeholdningen hans....Og evt. utsette kjøp av Nintendo til f.eks.femårsdagen i sommer....?

Skrevet

Jenta mi har ønsket seg det fra hun var 4 år mener jeg.. Hun er 5 år nå. Har jo lyst til å kjøpe det til henne, men for en pris!! Finnes det noe sted en kan få tak i det som er billigere?

Skrevet

Vi vurderer det til julepresang til 3-åringen vår faktisk. Hun er kjempeivrig med eldste sin, og får til de enkleste spillene.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke!

Sønnen vår har, og fikk den når han var ca 4 1/2 år.

Faktisk så har han lært endel av dette, alt etter hvilke spill de spiller da! Men slike "byggespill" eller "samle penger/poeng"-spill får dem til å tenke litt samtidig som det er kjempekjekt!

Han får ikke spille ubegrenset, men får ha den med i barnehagen om fredagen når det er lekedag + at han får velge om vi skal spille litt sammen eller lese tegneserie/bok på kvelden når han legger seg. Sånn ellers får han jo også lov, men ikke hele tiden! =)

Skrevet

Fordi det er passiviserende, fordummende og unødvendig, kanskje? Klart, det fungerer helt supert som bedøvelse - ungen er helt oppslukt og foreldrene har helt fred

Skrevet

Det er ingen av de tingene du nevner. Sånne spill kan være utviklende for barn.

Skrevet

Hvorfor ikke? Nevøen min på 3 koser seg med Super Mario og bilspill! Men de kan fort bli "hekta" på spillet, så begrens bruken!!! Datteren vår fikk i sommer, og hun fixer det så lett som bare det! Tenkte å kjøpe ett spill til henne til jul.

Skrevet

Er det sånn med Super Mario? :-)

I så tilfelle har snuppa vår det i en alder av 3 år! :-) Og ja, den er sjelden i bruk, og når den brukes, spiller vi sammen. Utrolig hvordan disse små behersker sånne ting fort!

Hva slags tankegang har egentlig dere som tror at spill og tv bare er fordummende og barnevakt for foreldrene? :-)

Skrevet

nå vet ikke jeg heeelt hva en nintendo DS er,men her i huset blir det kjøpt inn en nintendo wii til jul..men da vil pappaen også ha glede av det...hehe...

men vår på 4,5 år har egen datamaskin på rommet sitt.det er nye tider ;)

hehe..

det viktigste er jo at man har klare grenser og tenker litt gjennom eventuelle spill som kjøpes inn..

guttens spill til datamaskinen er veldig "korrekte" spill med matte og bokstavlæring...men det settes grenser ved spillingen uansett...

alt med måte..ikke sant?

Skrevet

Her aner du ikke hva du snakker om, sug lut - greit å sette seg inn i ting før du dømmer, vettu! :-)

Ta feks Mikke Mus Klubbhus og Små Einsteins - utrolig bra og lærerikt! :-)

Skrevet

I all verden. JO, de er det, og det er forsket på dette. Den derre redselen for sånne spill er jo kun bygget på fordommer.

Skrevet

Min eldste fikk til 7-års dagen sin, og jeg har aldri sett en mer fortvilet 4 åring enn min mellomste. Han syntes jo også det var kjempegøy..

Så min 4-åring har også sin egen DS nå og han er en kløpper altså. Helt utrolig hvor flinke de blir.. Han spiller selvfølgelig, tegner på den, og sender tegningene til storebror (du kan jo koble de til hverandre, men dette vet min 4-åring mer om enn meg...)

Han kan bli vel oppslukt, så vi har innført regler på bruken, han må spørre først og vi har helt spillefrie dager. Verden har blitt så teknologisk at det umulig kan være negativt at ungene lærer å mestre sånne ting, og mange av spillene er veldig pedagogoske og lærerrike, lar han heller sitte med det en å se på Cartoon Network for å si det sånn, det er virkelig bare søppel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...