Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi skal feire julen på gran canaria i år. Da er jeg ca 6 mnd på vei, er det noen som erfaring med graviditet og sydentur? Er det okei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i tyrkia da jeg var i uke 21-22, gikk helt fint det. Var obs på maten, men det er jeg alltid i sydenland.. Skaff deg støttestrømper til flyturen, siden du blir sittende ganske lenge, pass på å gå en liten tur i flyet, ca en gang i timen, er bra for blodsirkulasjonen..

Jeg hadde antydning til vann i føttene før jeg reiste, når jeg var der nede fikk jeg mye vann i føttene, de hovnet godt opp, så ta med romslige sko.. Hadde med meg tre par, men bare et par passet.. Føttene ble normale når jeg kom hjem igjen=)

Skrevet

Takk for tips.

Har hørt flere si det med støttestrømper, så jeg får ta med meg det:)

Skrevet

Det går kjempefint! :) Var i Spania da jeg var i uke 27. Pass godt på maten:) Drikk masse vann og kos deg masse. Du bør ta en toxoplasmoseprøve når du kommer hjem. Det anbefalte min jordmor meg.

Skrevet

Jeg har heldigvis antistoff mot toxoplasmose. Så det slipper jeg :)

Skrevet

var på kreta i 2 uker da jeg gikk gravid sist, lillegutt ble født 5uker etter at vi kom hjem. folk får unger i andre land også, så skulle det skjedd noe så hadde det nok gått bra. gran canaria er jo nesten norge nr 2.. så, det hadde jeg ikke vært bekymret for. så lenge du ikke går på blodfortynnende midler o.l som indikerer at du kan være i risikogruppe for blodpropp o.l (med tanke på lufttrykk i fly) så er det hvertfall ikke noe problem. dra på tur og kos deg:)

Skrevet

Hei, Megh

Så moro da!

Jeg var selv på ferie akkurat på gran canaria i forrige svangerskap da jeg var, som du, 6 mnd på vei.

Det var en herlig tur, og ikke noe problem å oppholde seg der som gravid, heller motsatt! I motsatt til i Norge insisterte alle på at jeg måtte gå foran i dokøer, folk smilte og var kjempehyggelige mot oss. Følte meg trygg på mat og drikke, og det var kjempedeilig å se solen når det er så kaldt og mørkt hjemme.

Anbefales på det sterkeste med en slik tur, så gled deg!

Skrevet

Takk!!

Da skal jeg nok kose meg :)

Blir jo deilig med en ferie før man får barnet også. Vet jo ikke når vi får mulighet neste gang :)

Skrevet

Kom hjem fra Gran Canaria på fredag. Jeg er 3 mnd på vei.

Gikk veldig fint, men pass på at kjøttet du spiser er ordentlig gjennomstekt. Opplevde faktisk flere ganger at kjøttet ikke var ordentlig stekt. Litt kjedelig.. Men har ikke blitt dårlig, og skal prøve å få tatt en Toxoplasmose test på fredag..

God tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...