Trine & co Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Er det noen her som har en skikkelig bra oppskrift på amerikanske muffins, såkalte cupcakes? Slike som man ser bilder av, med masse icing på toppen? Finner mange når jeg søker på nettet, men disse vet man jo da ikke hvor gode blir, derfor jeg spør her. Gjerne med sjokolade i, og gjerne med oppskrift på ordentlig glasur (icing) til å ha på toppen og.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 125 g mykt smør 125 g sukker 2 egg 125 g hv. mel 1/2 ts natron 2 ts bakepulver 2 ts vaniljepulver (evt vaniljeekstrakt) 2 - 3 ss melk (her bruker jeg gjerne en likør eller appelsinjuice) putt alle ingrediensene unntatt vesken i en foodprossesor eller blender og kjør til det er blandet. Ha så i vesken og kjør til det er blandet Stekes på 200 grader i 15- 20 min. (Det blir 12 store) Til glasur bruker jeg marengsmasse. Pisk en eller to egghviter til de er luftige og tilsett litt og litt sukker til du har en fin og blank masse. Oppskrift på royal icing 500 g siktet melis 2 eggehviter 1 ts sitronsaft 1 ts glukose Pisk til eggehvitene er luftige, tilsett sakte melisen. Ha i glukose og sitronsaft litt etter litt. Dette blit en litt tyngre glasur.
Trine & co Skrevet 7. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2008 Oooooooooog dytt. Ønsker gjerne en med sjokolade, enten sjokoladebiter eller sjokolademuffins, dersom noen har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå