Gå til innhold

Gleder meg til fødselen, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg til fødselen, men akkurat det er det visst ingen aksept for. Hvis jeg sier det så får jeg både det ene og det andre tilbake."Du kan umulig ha født før" osv.Er det så galt og glede seg til fødselen?? Har ett barn fra før og fødselen var noe av det mest spennende jeg har opplevd.Utrolig opplevelse, men det er liksom ingen som tror på sånt.Fødsel skal liksom være så fælt har jeg inntrykk av, men herregud.Har ungen kommet inn så må den jo ut også.Da er det da bare og gjøre det beste ut av hele situasjonen.Jeg har all mulig forståelse for de som gruer seg og dømmer ingen for det, men det å jo være lov og glede seg også??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker og føler akkurat som deg!

Hadde en knall fødsel sist og gleder meg til alle følelsene og spenningen ved neste fødsel! Folk kan tro hva de vil... JEG GLEDER MEG!

Skrevet

Klart det er lov å glede seg :-)

Men det er også klart at de som har hatt en dårlig opplevelese og hatt veldig mye vondt gruer seg.

Jeg vet jo ikke men jeg tipper det er flere som har en vond fødsel enn de som synes det går kjempegreit ? Kanskje derfor du får mange slike reaksjoner ?

Skrevet

Å jeg er så enig med deg!!! Har et barn fra før jeg også, mens jeg var gravid med henne i magen sa jeg jo til folk at jeg gleda meg til fødselen,både dt å endelig få se babyen vår og selve fødselsopplevelsen. Og jeg fikk til svar at jeg bare måtte vente, jeg ville ikke ha sagt det om jeg hadde født før osv, og når disse personene hører om andre som nylig har født sier "uff, stakkar, hvordan gikk det da?". Synd med så mye negativitet rundt fødsel, fødselen er jo livets største mirakel!!! :))

Selv hadde jeg enormt vondt under veene med jenta mi, trodde ikke det var mulig å ha så vondt og følte meg som en ordentlig pingle. Men hun satt i seteleie, og idet press-riene skulle begynne forsvant hjertelyden da navlestrengen kom ut først og lå i klem. 7 minutter senere var jeg i narkose og hun ute med hastekeisersnitt med katastrofealarm, 3 etg vekk fra føderommet og barnefar. Men med alle smertene underveis og alt som skjedde til hun var ute, så var hele opplevelsen det største som kunne skje meg, Hvordan kan jeg forbinde opplevelsen hvor dattera mi endelig kom til verden med noe negativt???

Åååå jeg gleder meg til neste fødsel!!!! Da håper jeg at ungen ligger riktig vei, og at jeg endelig får gå hele løpet ut, og føde mitt eget barn!!! :) :)) Jeg blir jo førstegangsfødende på nytt :)

Skrevet

Jeg er 1.gangs,og gleder meg kjempemye til fødselen! Er jo klar over at det både kan ta laaaang tid,og bli veldig smertefult,men det er jo en del av det å føde... Gleder meg fordi jeg! :) Om andre ikke tror på meg,eller kommenterer "stygt" om at jeg ikke har født før...jaja,what ever! Jeg gleder meg,og det kan ingen ta fra meg-uansett hva de sier og tror ;)

Skrevet

Så godt og høre det er flere som meg :-) Fødsel er jo livets mirakel.Jeg har til og med fått høre av folk at f.eks. "du må ha fått ganske mye smertestillende under forrig fødsel du da siden du gleder deg til nr to".Er det mulig?? De blir gansk lange i maska da jeg forteller at jeg ikke brukte noe smertestillende i det heletatt og det var ett bevisst valg. Nei, fødsel er for min del positivt og ferdig med det.Vondt er det, men for noen krefter kroppen har.Det er jo helt utrolig. Gleder meg.

Skrevet

Da fikk junior for noen år siden sendte jeg sms til alle om en fantastisk fødsel som resulterte i en fantastisk gutt. Jeg må si at selv om det var vondt og tungt arbeid, så var det ikke uoverkommelig, slik jeg var redd det skulle bli, og jeg tror det var det som gjorde at jeg opplevde hele situasjonen som utrolig flott. Alle himlet med øynene og ga uttrykk for at jeg var ute etter beundring eller noe. De virket nesten irriterte.

Jeg gleder meg til fødselen, men jeg må si jeg håper at den blir noenlunde lik min forrige :)

Skrevet

ja det er herlig å se at det er flere!!!

Jeg klarer ikke se en fødsel på tv uten å få tårer i øyenene, og er jeg alene hjemme så strigråter jeg, jeg syns det er så fantastisk å se et barn komme til verden, det første øyeblikket ungen er ute og far får se sitt lille vidunder, og første gang mor får kjenne babyen sin "på ordentlig". Fedre som nesten bryter sammen av stolthet, gud det er herlig å se!!! :) Vi har jo tross alt kjent ungen leve i flere mnd, men det virker som det oft er et sjokk for fedrene i det ungen faktisk er ute, og det går opp for dem, at det er deres barn!!

Jeg er også utrolig fasinert av kroppen, hvordan den jobber utenfor vår kontroll, og sørger for at barnet blir født. Fødsel er vel også en måte man blir kjent med sin egen kropp på, den jobber helt uavhengig av oss, og vi skal bare hjelpe den på vei mot slutten. Mens ellers i livet er det vi som bestemmer over kroppen..

Lykke til med fødsel ja, vi skal glede oss!! :))

Skrevet

som jeg skulle sagt det selv..

jeg GLEDER meg til fødselen..

hver gang jeg sier det får jeg bare rare blikk..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...