Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 "Jeg legger meg fullstendig flat"/ "Tar selvkritikk...." Noen som kan hjelpe meg? Offisielt brev........ TAKK!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 I am so sorry ...?? kommer an på settingen... og resten av det du skal si.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Jeg må fremstå som kjempeydmyk, at jeg tarr massiv selvkritikk. Gjelder at jeg ikke har vært klar over noen paragrafer....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 You realize that you've made a mistake, and you're really sorry
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 I am mortified over at jeg ikke gjorde sånn og sånn, and I'm completly in the fault på dette området. I appologize for at...blablabla... osv.... I'm responsible and I see my judgement was completly wong.... Bare noen eksempler....litt vanskelig når man ikke vet helt hva det dreier seg om. Selvkritikk vet jeg ikke om går an å oversette -jeg klarer i hvertfall ikke. Ikke mye til hjelp, kanskje....men jeg prøvde nå engang :-). Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Ymse eng engelskkunnskaper på tråden her... NB man bruker ALDRI you've og you're i offisielle sammenhenger: You have og you are. For ordens skyld! Nå blir det uansett I have og I am. Til HI: pass på å ikke ha sleivete ordbruk: i offisiell, skriftlig sammenheng egner ikke vendinger som "jeg legger meg flat". Det er for muntlig. Noe å tenke på også når det skal skrives engelsk. Ellers var det flere gangbare forslag hvor du kan føye til at du er "deeply sorry".
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 PS hva med å bruke f.eks Webster's?...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 HI her, det gjelder at jeg har hatt pause et semester for lenge fra studier og at jeg risikerer å ikke få fullføre.Jeg må leggge meg flat fordi jeg ikke visste, samtidig må jeg spørre om tillatelse til å ta eksamen. Tar gjerne i mot noen gode formuleringer.....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #11 Skrevet 7. november 2008 Kan jeg si tilslutt: "I kindly and humbly ask for the permission to graduate in February 2009." Kindly and humbly?? Sorry, stresser og klarer ikke tenke......... HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #12 Skrevet 7. november 2008 Mitt tips: "I hereby ask if I may---" er høflig. Ikke bli totalt selvutslettende, det virker bare idiotisk. Korrekt, situasjonstilpasset språk og høfllige vendinger holder. Du har da allerede sagt at du beklager osv.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #14 Skrevet 7. november 2008 Takk for supre innspill, ja jeg vet at selvutslettende er patetisk, men dette er i et land hvor selvutslettende er bra, og man skal ha så innmari respekt for autoriteter.(det booster egoet deres)......... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå