Kokkeli nyter våren:) Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Jeg har aldri gjort det. Er heller ikke vant med det hjemmeifra. Men har veldig lyst å lage det med mine barn. Laget ett juletre av kransekake stenger. Det ble veldig fint. laget slik stjerne formete ringer som jeg satte oppå hverandre. Kjøpte slikte former gjennom cacas. Tenkte jeg skulle lage det i år også. Eldste gutten liker så godt kransekake.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Laget pepperkake hus første året med barn, men så ha jeg ikke laget det siden. Men ettersom sønnen er såpass stor så tenkte jeg at vi skulle lage det i år, så setter jeg det sammen mens han pynter..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Ja, det lager vi. Vi setter sammen mens ungene får pynte.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 kanskje vi skal gjøre det i år:) Er ikke vant med det nei.... men syns det er koselig å se på...
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Jeg er vandt med det hjemmefra og har gjort det helt siden storesøster sin 1.jul. Jeg kjøper ferdig og setter det sammen, tar på melis og så får hun pynte det. Jeg skal alltid ha med utehus, inkl. seigmann som sitter på do og slike barnslige ting også =) Synes det er kjempegøy og stelle i stand. Ifjor fikk storesøster knuse det, og kan tro det var gøy. Vi spiste ikke så masse, men hunden spiste litt, tror værene spiste litt også, og geita sikkert he he =)
Endelig Mor til2:-)A04&C08 Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 vi har hatt det som tradisjon hjemme i fra, både mannen og jeg. men vi har ikke gjort det men lillemann. men i år skal vi begynne å lage det. kjøper ferdig hus, har prøvd å lage huset helt fra bunn av......det ble ikke velykket......
Mille** Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Ja, det er en tradisjon jeg har med meg hjemmefra og som vi alle syns er veldig koselig. )
Gjest Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 Gjorde det hvert år da jeg var lita, så kunne godt tenkt meg å videreføre det videre med småtten. Men tror jeg drøyer i hvertfall et år siden han er så liten ennå. Han må jo pynte det
blond Skrevet 8. november 2008 #9 Skrevet 8. november 2008 Tror ikke vi skal lage det til noen tradisjon, nei.
Gjest Skrevet 8. november 2008 #10 Skrevet 8. november 2008 Jepps :-) Jeg er oppvokst med det! Ingenting var som da jeg, storesøster og storebror pynta pepperkakehus :-) Og de gangene vi baka selv så laga vi vinduer slik at vi kunne ha lys inni. Det har jeg fortsetta med :-) Syns det er så fint!
Northernlights Skrevet 8. november 2008 #11 Skrevet 8. november 2008 Ja, det har jeg gjort mange,mange ganger med ungene =o) Ikke vant med det hjemmefra, men har gjort det til en vane å lage egne tradisjoner rundt jula med ungene som jeg selv ønsket å ha som lita. Pepperkakelukt må man jo ha i huset på et eller annet tidspunkt før jul, selv om det ikke skjer før bittelillejulaften ;o)
Raych Skrevet 8. november 2008 #12 Skrevet 8. november 2008 Lager ikke selve huset, men kjøper "byggesett" på butikken, setter det sammen og pynter:)
konvall Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 Ja, det har jeg hatt som tradisjon med ungene i ti år. Jeg setter det sammen og de pynter det. På nyttårsaften får de knuse det. Men, det blir sjelden spist noe. Blir nok lite godt av å stå så lenge.
Sara Rompompei Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Pepperkakehus må til ) Blir jo så utrolig deilig duft i huset av det! I tillegg til at det er skikkelig koselig både å lage og se på. Mor baker og ungene pynter. DA blir det pent da må vite hahaha. I fjor knuste jeg sukkertøy og hadde i vinduene før steking. Det ble skikkelig kult er er et must i år også tenker jeg. Tilsist et skikkelig bra limetips: Smelt smørbukk, eller annen tilsvarende karamell. Det blir ikke fullt så varmt som sukker, man har bedre tid på seg da den ikke stivner like fort og ikke minst; det smaker DIGG hehe.
bente69;) Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Vi lager pepperkakehus. Har kjøpt ferdig hus på Kiwi de siste åra. Kanon stas å pynte med melis, nonstopp og seigmenn. Men det som er nesten likeså stas er å ha knusepepperkakehusetparty! I fjor hadde vi ca 10 unger her som var med å knuse pepperkakehuset, kjempe hyggelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå