Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Siden det er alltid er en haug med tråder om "når barnetryda kommer" så går jeg ut i fra at dere har en ganske skakk økonomi siden en tusenlapp og to utgjør så stor forskjell for dere økonomisk. Og bare for og opplyse dere så SKAL BT være inne på konto til den 30 i hver måned, selv om den pleier og komme noen dager før. Men banetryggda skal gå til barne og ikke dekke deres shoppingbehov!!!
Gjest Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Egentlig er det ganske utrolig at folk gidder å gnåle om når diverse stønader blir utbetalt hver bidige måne. Et tips er www.nav.no denne fantastiske siden inneholder oversikt over alle utbatelingsdatoer for alle stønader tenk det! Spørsmål i sjangeren "hvorfor har ikke barnetrygd/ks/os osv. kommet på konto" er fulstendig meningsløse, det er ingen her inne som kan svare på dette. Igjen vil jeg henvende dere til www.nav.no som kan gi dere svarene på det dere søker, eventuelt fortelle dere hvem dere skal kontakte for å få svar....
Miss Misantrop Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Nå er det sånn at barnetrygden går til omsorgsperson slik at den kan bruke den til hva den vil. Meningen er at den skal tjene barnetsbeste. Barnets beste kan faktisk være å bidra til en litt høyere husleie slik at man kan bo mere barnevennlig. Knask, fritidsaktiviteter og leker i fleng kommer er ikke primærbehov. Det at noen lurer på når bt kommer behøver ikke å bety at de er avhengig av den. Men jeg er litt oppgitt over at folk ikke googler mere før de spør. For her inne får man mange mystiske svar.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Vet du, HI. Det ER faktisk mange som er avhengig av BT for å få det til å gå rundt. Ikke alle har like god økonomi i Norge. Noen er alene med barn, og sliter med å få mer inn i lønn av den grunn. Der er mange grunner. Så å sitte på sin høye hest, og tråkke på de som virkelig trenger BT, synes jeg er ganske usmakelig. For øvrig mener jeg at BT skulle vært behovsprøvd. Da hadde den kanskje blitt høyere for de som IKKE kan sette den på sparekontoen. For de som gjør det, trenger den ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Barnetrygden kan mn da bruke til hva man vil? Jeg har brukt det til lønn til meg mens jeg har vært hjemme, et vennepar av oss sparer den og bruker den på eksotiske ferier (med barna selvsagt), andre lar det stå på konto og andre må bruke den hver mnd. Sånn er det, vi er alle forskjellige. Barnetrygd burde kanskje være behovsprøvd, men vi betaler jo skatt og har krav på de samme godene så hadde jo vært feil om det hadde vært skjevdeling her også.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 Jeg har økonomien i orden, fordi jeg har tatt en del kloke valg oppigjennom årene. Vi har alle muligheten til å gjøre "kloke valg" i et land som Norge. (Feks. med hensyn til studiefinansiering, og det burde ikke overraske noen at det er smart med utdannelse for å få seg en grei jobb).. Kom ikke å fortell meg at barnetrygden bør være behovsprøvd, for jeg har vært både student, eneforsørger og i etableringsfasen med barn, og de kronene har kommet godt med underveis. Nå høster jeg rett og slett av det jeg har sådd, og jeg syns det er rett og rimelig at når jeg nå ikke trenger så mye barnetrygd, så kan den gå til å sikre mine barns fremtid.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Bare til info... så bor vi i et land som har en sosialdemokratisk omfordelende velferdsmodell. I praksis betyr det at staten mener ytelser bør være mest mulig universelle (gjelde alle) slik at man skal unngå stigmatisering. Det er faktisk av hensyn til dem som er avhengige av bt for å få det til å gå rundt at alle får det - slik at de skal slippe å føle seg stemplet som fattige fordi de mottar støtte for å ha barn. Tviler på at stønden hadde vært noe høyere om den hadde vært behovsprøvd. De landene som baserer seg på et velferdssystem med behovsprøvde ytelser er av den generelle oppfatning at ytelser skal være på et absolutt minimumsnivå. Du kan jo flytte til USA og se hvor mye hjelp du hadde fått der...
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 For et surt oppgulp, HI... Fornøyd med forsøket på å sette folk på plass?... Sjekk: http://www.nav.no/page?id=264 Der står det nøyaktig hvilke datoer det er utbetaling hver mnd for de som lurer. Du gir dessuten direkte feilinformasjon når du sier at bt SKAL være på konto den 30. hver mnd. I bl.a oktober var utbetalingen den 31., noe som står svart på hvitt på nevnte link! At du snakker nedsettende om folk fordi de venter på bt gir inntrykk av at du er dømmende og smålig. Hvorfor har du noe med slikt? Du har da ikke kunnskap om fremmede menneskers økonomi og det sier mest om deg når du skriver slik om folk... Hva folk bruker pengene til er heller ikke, i praksis, i noens makt å bestemme over. Overskriften din faller egentlig tilbake sin egen urimelighet. Spørs hvem som misforstår mest her...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2008 #9 Skrevet 7. november 2008 Jeg sparer barnetrygda til bryllupet mitt jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå