Gå til innhold

Modningsrier


haglin

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått modningsrier. Ringte sykehuset, og hun regnet med at modningsfasen har begynt. Har rier i 30-45 sek ca hvert 5-10 min... Noen som har erfaring med hvor lang tid denne modningsfasen kan ta? det kan ta fra timer til døgn står det i fødselsboka... men betyr det at det fortsatt kan være noen døgn til fødselen kommer ordentlig i gang, eller vil det sannsynligvis skje i løpet av natten/morgendagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt dette to ganger, for fire dager siden og for to dager siden. Siste gangen varte det i mange timer. Men det stoppet igjen. har ennå ikke født...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det enda......MASRIER! Forbannangreier.....

 

Har hatt det siden natt til torsdag.....vært på føden tre ganger, og det er bare 1 cm åpning torsdagsnatt..... Når jeg ligger roer det seg litt, men det tar seg opp i løpet av dagen og hyppige på kvelden. sånn......3 min i mellom og over 1 minutts rier.

 

Blør litt....men ingenting skjer! Blir bare jævla sliten. Kan ikke ikke dra noen sted heller, for når jeg får ei rie, knekker jeg nesten sammen av smerte. Ikke så lett å ta seg av tulla heller!

Håper ikke jeg må gå slik i to uker til :(

 

Jeg kommer ALDRI til å skjønne nå alvoret er i gang! Så her er jeg nesten forberedt på hjemmefødsel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dem også! Fikk dem på torsdagskvelden i 6 tiden, og da holdt de det gående til 3 om natta ca. Så begynte de i 5 tiden i går også og varte til 2 tiden i natt tror jeg. Ca 10 min mellom hver rie. Men nå har de stoppa helt. Synes det var greit at de ga seg inatt for jeg sov så lite natta før, men nå kan riene godt starte igjen!:P Var heldigvis hos jordmor igår og hun sa at det var like før, så jeg håper på at ungen kommer i dag eller i morgen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er modningsrier eg har begynt på ja. Ikkje så lenge av gangen da eller så veldig vonde, men regelmessig med 10 min mellomrom. Håper det berre forsetter. Skal til legen i morgon for kontroll. Går til kontroll 2 ganger i veka pga blodtrykket som er høgt.

 

Er eg oppe å går, så stivner nesten ryggen og magen og. Når eg legger meg ned, så roer det seg. Ja, det er faktisk godt at det roer seg. I dag har eg gått litt på.

Begynt litt på julebaksten og. Bakt julebrød. Det skal nok blir fleire julebrød etter kvart og. Var tilbud på bakevarer på butikken denne veka, så eg måtte handle litt før eg evt reiser på føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte 6. november og gikk med modningsrier i ca 4 dager før fødselen virkelig startet. Hadde rier hele tiden med alt fra 2-15 min mellomrom, sov ikke noe om nettene, så det som til slutt gjorde at fødselen virkelig ble satt i gang var at de bestemte seg på føden for å gi meg smertestillende og sovemedisin. var blitt helt utslitt. Fikk beskjed om at en av tre ting var vanlig kunne skje når jeg fikk dette (måtte så klart være på sykehuset når jeg fikk dette) det ene var at jeg fikk sovet noen timer så kanskje våkne opp med 4 cm åpning (etter 4 dager med modningsrier hadde jeg 1cm) det andre var at riene ville stoppe opp og ikke starte igjen før senere. Det tredje var at jeg ikke fikk sovet noe, men at riene virkelig fikk effekt. Det siste skjedde meg, slappet gått av i 30 minutter, men så kom riene for fullt, og etter kort tid hadde jeg 5 cm åpning:-) Fødte tre uker før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...