Gå til innhold

Var hos legen idag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da han målte blodtrykket mitt så var det 135/95 og puls på 110. Han sjukemeldte meg med en gang. Tok noen prøver,får svar om ei veka.. Noen som har hatt så høyt blodtrykk? Kjenner jeg er litt engstelig!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt på vei er du? Sa han noe om proteiner i urinen da? I mitt forrige svangerskap (ifjor) begynte jeg med høyt bt i uke 27 og på det høyeste lå jeg på 148/107. Jeg hadde også spor av proteiner og var innlagt for observasjon 2 ganger, ble satt på bt-med (Trandate), men de hjalp ikke så mye (lå rundt 90 i undertrykk alikevel). Jeg ble derfor satt igang 9 dgr før termin med diagnose PE (svangerskapsforgiftning). Denne gangen blir jeg fulgt nøye opp med ekstra kontroller og doppler (måling av blodgjennomstrømming i navlestreng) og f o m uke 24 vil sykehuset (sv.pol.klinikken) ta over kontrollene og det føles veldig betryggende:)

Selv om høyt bt for meg betydde PE, så trenger det ikke å være det for deg - det kan godt være stress el andre årsaker. Men du kan være trygg på at du vil bli godt ivaretatt og antageligvis vil få oftere kontroller, så det er ingenting å være engstelig for:)

Lykke til videre!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...