Sarah_Evelyn *Fødeklar* Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Og da han målte blodtrykket mitt så var det 135/95 og puls på 110. Han sjukemeldte meg med en gang. Tok noen prøver,får svar om ei veka.. Noen som har hatt så høyt blodtrykk? Kjenner jeg er litt engstelig!!
2 solstråler:)blir gutt nr 3:) Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Hvor langt på vei er du? Sa han noe om proteiner i urinen da? I mitt forrige svangerskap (ifjor) begynte jeg med høyt bt i uke 27 og på det høyeste lå jeg på 148/107. Jeg hadde også spor av proteiner og var innlagt for observasjon 2 ganger, ble satt på bt-med (Trandate), men de hjalp ikke så mye (lå rundt 90 i undertrykk alikevel). Jeg ble derfor satt igang 9 dgr før termin med diagnose PE (svangerskapsforgiftning). Denne gangen blir jeg fulgt nøye opp med ekstra kontroller og doppler (måling av blodgjennomstrømming i navlestreng) og f o m uke 24 vil sykehuset (sv.pol.klinikken) ta over kontrollene og det føles veldig betryggende:) Selv om høyt bt for meg betydde PE, så trenger det ikke å være det for deg - det kan godt være stress el andre årsaker. Men du kan være trygg på at du vil bli godt ivaretatt og antageligvis vil få oftere kontroller, så det er ingenting å være engstelig for:) Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå