Gå til innhold

Når passer det egentlig perfekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har bestemt oss for å slutte med prevensjon, og se hva som skjer.....vi har begge to lyst på barn i nærmeste fremtid, og har snakket om det ganske lenge. Nå føler jeg egentlig at mange ting ligger til rette, jeg er ferdig utdannet og i jobb, han er i jobb og vi kjøpte oss drømmehuset i fjor. Har vært sammen i snart 5 år, og er trygge på hverandre. Har også mye familie rundt oss som jeg regner med vil støtte og hjelpe oss.

Likevel syns jeg nesten altid at det dukker opp ting som gjør at jeg tenker at vi må vente......i det ene øyeblikket er jeg redd for hva familien vil si. Akkurat nå bekymrer jeg meg for jobben. Jeg har bare et vikariat ut august neste år. Begynte der i august 08. Altså har jeg ikke vært der lenge, og føler meg da litt dum hvis jeg skulle bli gravid så fort? Er jo også en mulighet for at jeg da står uten jobb etter august neste år, men jeg vil jo uansett få jobbet nok til å ha rett på penger i permisjonen. Er heller ingen umiddelbar mulighet til fast jobb der jeg jobber, da de fleste går i vikariater....så hvis jeg skal vente på det kan jeg vente lenge......Jeg er sykepleier, så det er jo ikke akkurat umulig å finne en annen jobb hvis det kniper men jeg trives så godt der jeg er nå, og vil jo ikke komme på kant med dem heller.

Poenget er iallefall at det kanskje aldri kommer til å passe helt perfekt? Jeg vil virkelig ikke vente å vente heller, med tanke på at det kan ta lang tid å bli gravid etter mange år med p-piller......Hvor mye hensyn skal man egentlig ta til jobben? Hvis man tenker godt nok så kan man vel nesten altid finne argumenter både for og imot....? Er det bare meg som er litt overbekymret eller er det flere der ute.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bekymrer deg for MEGET ja....:)

Har dere lysst, så hvorfor ikke bare kjøre på??

Du trenger jo for all del ikke å ta hensyn til jobben! og som du selv sier, du får jobbet nok til å tjene deg opp rett til permisjonspenger.. og i permisjonen har du jo god tid til å finne deg ny jobb.

Det kan nok ta litt tid før du blir gravid etter mange år på p-piller.. Men det varierer veldig=)

Det kommer aldri til å passe helt perfekt...;)

Skrevet

Takk for svar! Var det jeg trengte å høre, er vel bare å senke skuldrene da.....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...