Gå til innhold

Virker dette kjipt? (ang julegaver)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg foreslo til noen av mine veninner at i år skulle vi bare kjøpe julegaver til barna og ikke til oss voksne. Så sparer vi både tid og penger. Men noen har visst tatt dette ille opp. Hva synes dere? Virker jeg kjip som foreslår noe slikt?

Saken er den at jeg bruker sinnsykt mye tid på å lete etter julegaver, har helt prestasjonsangst for hva jeg skal kjøpe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en lettelse å slippe å handle julegaver til voksne. Konkluderer lett med at jula er for barna - og selv trenger jeg ikke gaver. Faktisk gjør man meg en tjeneste med ikke å kjøpe gaver til meg, for jeg er tross alt voksen nok til at jeg kjøper meg de tingene jeg ønsker meg når jeg ønsker meg dem - og dersom de er for dyre til at jeg selv kan kjøpe dem, forventer jeg jo slettes ikke å få dem i gave! ;)

Uh. Så da mener jeg altså at det ikke er kjipt. ;)

Skrevet

Vi kjøper ikke julegaver til venner eller venners barn. Jeg syns det er nok med den nærmeste familien.

Så jeg syns ikke du er kjip.

Skrevet

Jeg har mange venner som ikke orker å kjøpe gaver til venner, bare til nærmeste familie og barn..

Skrevet

Dette er det jeg ikke skjønner.

Hvis du ikke vil gi noen en gave. Ikke gi de en gave. Si at du prioriterte barna i år. Hva de gir deg kan du nesten ikke styre. Kanskje liker disse menneskene å lete etter nettopp det rette til deg. Og hvis du vil finne en grei liten gave, uten å bruke tid. Bestill blomster på nett.

Skrevet

Ja, du er kjip!!!

Jeg har ei venninne som foreslo det fo rmange år siden.. jeg har sagt at for all del hun trenge rikke kjøpe til meg om hun ikke vil...

For meg handler ikke julegaver om penger, men om å vise mennesker man setter pris på at man gjør nettopp det. Ikke kjøpe for å kjøpe, men gi en oppmerksomhet fordi man er glad i dem...

For the record: vi har kjent hverandre siden vi var 5-6 år, vært bestevenninner fra vi var 12 og er nå over 30. Vi kjøper kun til hverandre, ikke andre venninner. (jeg kjøper til ei til, men hun "har" bare meg av venninner å kjøpe til).

Hun klager stadig på dårlig råd... men hun er på byn hver eneste helg, noen ganger både fre og lørdag, så hun og mannen blåser fort 2-3000 kr hver helg på byen. (med taxi etc). Da handler det ikke om dåelig råd, men om prioriteringer og å gidde å bry seg.

De siste årene har hun dog lagt 20-50 kr i gaven min og 70-100 kr til datra mi... jeg bruker rundt 300 på gaven til henne og ca 400 på barna hennes til sammen. Det sier meg noe om hvordan hun setter pris på meg. Ikke fordi penger betyr alt, men fordi hun gir f...

Skrevet

Jeg synes det er helt ok jeg da...

Er mye stress i jula, så da ville jeg heller dratt på en "ake fylle tur" m vennene mine istedenfor :-) Mye morsommere og en får det utrolig morro og en fin opplevelse sammen :-)

Jeg gidder ikke å kjøpe til venner.. Blir bare stress og ikke lett å finne noe som ikke er allt for dyrt som man liker heller, kjedelig å bare kjøpe noe for å kjøpe noe....

Skrevet

Hvorfor gidder du da å kjøpe gave til henne når du kjøper for så mye mer enn venninna di??

Trist at folk skal bli uvenner pga sånne små greier...

Jula er blitt et stress moment og kjøpe press...

Nyt jula, lag heller en julefrokost sammen, gå ut m barna og nyt jula!! Gaver er oppskrytt!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...