Gå til innhold

Hvordan blir MA som regel oppdaget?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På ultralyd, eller ved at jordmor ikke finner hjertelyden. Uansett blir det jo alltid bekreftet med ultralyd.

Skrevet

Men man har jo ikke ul før uke 18, kan man da gå mange mange uker uten å fange det opp?

Skrevet

Jeg har hatt MA to ganger, begge gangene forsvant symptomene og jeg fikk blødning. UL viste at fosteret hadde vært dødt noen uker, så det tok tid før kroppen oppdaget det.

Men dette er ikke noe man skal gå rundt og bekymre seg for, om alt virker bra, så er det nok bra. Og går det galt, så er det naturens måte å ordne opp på. Men det er trist med alle babydrømmene som går rett i dass...=(

Skrevet

Jeg er LIVREDD for dette... Har vært ekstremt kvalm og merker at jeg har vært mindre kvalm i dag, og da blir jeg bekymret selvfølgelig....

Skrevet

Min første ble oppdaget på rutineultralyd. Det var et sjokk.

De to andre ble oppdaget etter at jeg ba om UL fordi jeg visste noe var gat. Ikke spør hvordan jeg visste det, jeg bare visste det.

Jeg hadde aldri noen blødninger eller smerter ved MA.

Skrevet

Jeg oppdaget det etter mye blødninger. Legen trodde jeg hadde en SA og ble sendt på sykehuset. Der viste en ultralyd at alt var i orden og et lite hjerte som banket (var ca 6 uker på vei).

Fortsatte og blø og etter et par uker var jeg tilbake på ultralyd og da hadde det lille hjertet sluttet og slå og fosteret hadde nesten ikke utviklet seg siden sist. Ble konstantert en MA og det ble utskrapning. Symptomene mine ble litt borte etter den første ultralyden men jeg spydde faktisk dagen før jeg var tilbake på kontroll og MA'en ble oppdaget, så jeg var jo sikker på at jeg fortsatt var gravid...

Skrevet

Så trist for dere som har opplevd dette...

Skrevet

Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

Kan du ikke ta en privat ultralyd da, bare sånn for å være på den sikre siden? Er jo forferdelig å gå rundt å lure på om man kommer til å miste babyen sin.

Mest sannsynlig så er alt i skjønneste orden, og da er det like greit å få det sjekket slik at man slipper å gå å bekymre seg.

Skrevet

Jeg har vært og er også urolig for det.. Vet ikke hvorfor.. Ved forrige svangerskap så tenkte jeg ikke over det engang.. Men har ikke kjent noe tydelig tegn på liv enda.., hvor det ikke er noe tvil.. Så det uroer meg da,. Men skal på ultralyd i slutten av November så da får jeg roet nervene litt.. =)

Sier som alle sier til meg , men som jeg ikke klarer.. Ikke tenk så mye på det.. Gled deg for ukene som går og magen som vokser.. =)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Skal prøve å slappe av litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...