♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Hovrdan regner man ut hvor lang syklus man har? Jeg er ganske sikker påat jeg har 28 dagers syklus, men vet liksom ikke helt hvordan jeg kan finne ut om det stemmer... Regnes det fra førse mensdag til den dagen man får mensen igjen?
EnNySpire:) Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Ja, tror det;)Jeg regner hvertfall fra den dagen jeg får mens til neste mens kommer... Ganske sikker på at det er riktig;) Jeg og har vært litt usikker på det der... Har faktisk aldri telt dagene mine... dette er den første måndeden jeg prøver å holde styr;)hehe
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 6. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2008 Ja, jeg ble også ganske sikker:) Tok en beregning på en nettside istad, og da skal neste mens komme den 25 november, og da stemmer det med beregningen fra første mensdag til den dagen man får den igjen:) Ja, det er mye å tenke på. Jeg har heller aldri tellt eller tenkt på eggløsning, men det er vel fordi jeg har gått på p-piller. Regner med at det gjelder for flere:) Men skjønner nå (etter å ha lest side opp, og side ned) at det er viktig å beregne og holde oversikten over sin egen syklus:)
EnNySpire:) Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 En ting jeg syns er veldig rart.. Da jeg gikk på p-pillen kunne jeg kjenne når jeg fikk EL og sånn.. Fikk EL-slim og... Men trodde egentlig ikke at man fikk det når man går på p-piller?? Hmmm...
Duddlidu Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Hei! Jeg har også skjønt det slik at man regner fra første dagen med mens til dagen man får mensen igjen neste gang. Det er helt uavhengig fra hvor lenge mensen varer nemmelig. Jeg tror det er sånn at eggløsning skjer ganske nøyaktig 14 dager før første dag i mensen. Litt klønete forklart, men håper du skjønner. Ingen spørsmål her inne er teite forøvrig. Det er derfor det er så fint med et slikt forum, spør ivei med det du måtte lure på.
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2008 Så rart! Jeg har også hatt det mens jeg har gått på p-piller! Ettersom jeg har lest så skal man jo ikke få EL når man går på p-piller, og at det er hele vitsen, ellers så kan man jo bli gravid.. Noen som vet?
♥Vesla-nov 09♥Baby-juni 12♥ Skrevet 7. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2008 Det er nok slik ja:) Ja, det er godt å kunne komme med spørsmål og lese det som står i forumet her, har fått mange aha opplevelser:)
fått attpåklatt Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Du regner ut hvor lang syklus du har ved å regne fra først dag av siste mens til dagen før neste mens (altså regner du ikke mens på begge sider). :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå