Gå til innhold

barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen i samme situasjon:

bf har masse innkasso, fordi han bare slenger alle regningene i en haug og driter i de rett og slett. så nå sitter jeg her og ikke får barnebidrag fra han. får sånn forskudd fra nav.

det jeg lurer på er om noen her vet om hvor lenge bf kan droppe å betale før nav setter igang med noe for å få pengene?

han tjener bra og... så han kan betale, det har jeg fått skriv om at han kan. jeg har ikke fått penger av bf siden februar i år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke NAV som setter igang noe, men statens innkrevingssentral som krever inn alle bidragspenger fra alle bidragspliktige i Norge:)

Regner med de allerede har satt i gang innkrevingen, men er det ikke penger der er det ikke mye å kreve inn heller....

Hvis du vet navnet på arbeidsgiveren hans kan du eventuelt tipse innkrevingssentralen om å legge inn trekk i lønnen hans. Da blir stort sett bidraget trukket før han får utbetalt lønnen.

Skrevet

De trekker det fra lønna hans. Og bidragsgjeld går foran det meste. Som restskatt for eks... Staten skal ha penga sine, vettu.. ;)

Skrevet

men jeg har ikke fått noe i det hele tatt fra bf. så når setter de igang med å ta penger før han får lønnen sin?

Skrevet

Jeg er selv barn av en barnebidrags betaler, eller en som lot vær å betale. Fikk ikke barnebidrag fra jeg var 16 til jeg ble 18, så når pappa var på gjeldsordning nå så var jeg og søsteren min de første som skulle betales. Jeg er nå 25, så det kan ta sin tid det der. Og det var ikke det at pappa ikke hadde penger til å betale han heller, for han tjente jævlig bra for å si det sånn. Men nå er han gått bort, så nå savner vi han bare.

Skrevet

Jeg har samme problemet. Bf betaler ikke bidrag frivillig, og han skylder datteren vår mange tusen kroner.

Det eneste du kan gjøre er å be IS kreve inn pengene(noe jeg regner med du allerede har gjordt) og smøre deg med tålmodighet....

Dersom du har opplysninger om ny arbeidsgiver (min bf bytter nemlig arb giver så ofte som mulig for å slippe unna trekket.) og andre ting må du ringe IS og informere dem.

De jobber ikke akkurat raskt med sakene der oppe, så heng på dem som en hauk. Jeg har ihvertfall klart å få dem til å være noe mer aktive i saken til datteren min ved å ringe flere ganger hver måned og mase.

Lykke til...

Skrevet

Statens innkrevingssentral har ikke noe med bidragsgjelda å gjøre..

NAV innkreving (tidligere trygdeetatens innkrevingssentral) er egen enhet i nav systemet..ring dem og hør, mulig du må kreve at de starter/kan gi dem opplysninger om arbeidssted om de mangler opplysninger.

tel 78 97 77 00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...