gerd Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 De er utsolgt på laredoute... Noen andre sider på nett eller vet dere om noen som selger på eurosko, skoringen eller lignende..
gerd Skrevet 6. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2008 Er oppgitt leggvidde målt på det breieste stedet på skaftet/leggen?
Minnie Mom Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Har du lest det som står om hjelp til målingen? Du skal måle der din legg en tykkest. Husk å måle begge leggene. Og gå opp en str på leggvidde hvis du havner midt mellom to. Eller hvis du vil ha buksa nedi må du beregne plass til det. Jeg bestilte derfra i høst og elsker støvlettene. Gikk opp en str i foten da, har alltid vært en ren 38, men har liksom blitt en 38,5 etter siste graviditet. Kjøpte støvlettene i 39 og de sitter som et skudd!!
Raych Skrevet 6. november 2008 #5 Skrevet 6. november 2008 Det skulle jeg også likt å vite. Alle støvletter jeg prøver slenger jo bare rundt mine "rokokkobein":)
hundemamma ♥ Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Dersom jeg var deg ville jeg deponert på støvletter i en butikk, noen du likte og så dratt til en skomaker og hørt om han kunne sy de inn i leggen. Prisen på det varierer veldig men bør ikke kommer på mer enn 4-600 rundt der. Det er absolutt verdt det. Kriteriene for at det skal gå ann er - støvlettene MÅ ha glidelås i siden helt opp fordi skomakeren åpner skoen der og vrenger den og syr bort "posen" bak. - støvletten bør sitte greit over vristen og rundt ankelen for det vil ikke være pent med en sko aom er smalere oppe enn nede. - det må ikke være spenner, pyntebånd eller annen pynt i veien som går f eks over vristen eller rundt støvelen. - beste resultat vil du få dersom du finner en støvlett som sitter pent rundt ankelen og er videre rundt selve leggmuskelen enn oppe. Ta på deg skoen og knip skinnet så det sitter inntil leggen. Det bør være minst to cm for mye på det meste. Husk, det er deg som kunden sitt ansvar å gjøre noe sånt så sjekk derfor om skomakeren vet hva han du snakker om og spør om han har gjort det før. Lykke til
gerd Skrevet 6. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2008 Kanskje jeg skulle prøvd det? Dette er vanskelig - har aldri hatt fine passelige støvletter og iallefall ikke til kjoler. Med bukser oppi kan de jo være litt større... hmmm....vanskelig....
hundemamma ♥ Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Jeg vet om forskjellige skomakere som gjør det i Oslo om du bor i nærheten der.
gerd Skrevet 6. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2008 Bor ikke i Oslo - men er jo gjennomførbart å dra dit...men det er et prosjekt.
hundemamma ♥ Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 De som gjør det er Dagestad i Josefinesgate ligger i kvartalet mellom Hegdehaugsveien og Bislett. Han er dyrere. Antagelig den dyreste skomakeren i landet men også en av Nordens flinkeste. I Frognerveien ligger det en liten skomaker rett ovenfor Frogner Atrium/ICA. I bakgården. Må være Frognerveien 5 eller 7 eller 9. Han er chilensk og veldig hyggelig. Tror ikke han tar mer enn 4-500. Ellers kan du høre med de brødrene i Vika. Ligger med inngang Ruseløkkeveien der man kan gå til konserthuset ned i en kjeller på venstre side. Og så kan du høre med skomaker Gulliksen ved den svenske ambassaden i Bygdøy Alle. Ved KA Design på Majorstuen er det også en "trylle"-skomaker, samme med en annen som jeg ikke vet hva heter men som ligger på MAjorstuen som også driver me healing (!) Jupp, hehe han gjør faktisk det Men jeg holder en knapp på chileneren i Frognerveien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå