Gå til innhold

Stakkars dattra mi... :( :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag og alt så fint ut, hun hadde hoste der og, og legen så og hørte at hun var veldig tett. Mens vi var der så kjente jeg at hun ble varmere. Målte tempen på hun når vi kom hjem og da var den oppi 40 grader :( stakkars hun var så slapp før paraceten virket, men når det fikk virke så fikk vi i hun litt mat og drikke så nå sover hun.

Vet ikke hvor høy feber de kan ha før man kontakter legen på nytt, legen sa det at hvis det ikke ble noe bedre eller at febern ble høyere så skulle vi ta kontakt, men visste ikke om at hun hadde feber før vi var hos legen og da målte hun den ikke men kjennte at hun var varm, fikk liksom sånn plutselig feber. Får så vondt når jeg ser på hvor slapp hun var. Får håpe natta blir bra da og at hun klarer å sove den fra seg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i gården har lillegutt hatt nesten 40 i feber i ni dager samt litt hoste..Vistnok noe virus....Ikke nok med det, i dag fikk storesøster feber, så dette kan bli en laaaang periode hjemme fra job..og hvis jeg og mannen skal ha en runde hver etterpå så bli vi så vidt ferdig med feber itl jul :o( sånn er det å bo i Norge..

Skrevet

- og meningen med mitt innlegg var at vi har det verre enn dere så det så :o) Neida, egentlig tenkte jeg at du kunne få litt trøst i å tenke på at vi er fler om å bekymre seg for syke barn.....

Skrevet

HEHE... Ja her er vi så "heldige" at begge ble syke samtidig...

Skrevet

Bop har hatt høy feber siden i går hun også. Hun har hostet en stund. Tok en tur til legen i går og hun hadde antydning til ørebetennelse og halsbetennelse. Hadde 39,6 på det værste i går, men om natten steg den til 40,3. Hun er bare fin når hun har paracet i blodet, så fort den er ute ser tempen ut til å stige til over 40. Det var to av guttene i barnehagen som hadde noe lignende forrige uke.

Men eehh, har gutten din hatt 40 i feber i 9 dager venterpåring? Stakkar liten. Det må da være helt forferdelig slitsomt for kroppen hans.

Skrevet

Det er så trist med syke barn altså:(

God bedring:)

Skrevet

Huff det er så leit når ungene blir så syke.

Trøsten er at de fleste ungene går fort opp i feber og fort ned igjen.

Men vi har brukt å tatt poden til legen på dag 3 av høy feber hvor vi liksom ikke ser noe bedring. Og er det fortsatt ille ett par dager etter det igjen så drar vi tilbake.

Ikke sikkert de finner noe nå, men så utvikler det seg ørebetennelse, infeksjon osv. Også slår det ut senere igjen.

Vi har og feber sykt barn: hentet ham i går i barnehagen, over 39 i feber, sto opp med 39 i feber i dag, fått feber nedsettende men la seg igjen med 39 i feber. Er det like heftig i morgen så blir det legen.

Et tips i forhold til høy feber; gi feber nedsettende, få henne til å drikke mye eventuelt gi henne saftis. Nedkjøler og det er noe væske i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...