Venja Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Jeg har hatt omgangssyke siden mandag. Mandagskvelden var ikke noe særlig med oppkast flere ganger og veldig mye kynnere. Bedre tirsdag, men kastet opp et par ganger... lite matlyst og slapp. Onsdag, kastet opp nok en gang og var veldig slapp og trett. Fikk i meg litt mat... ikke lyst på noe, men tvinger meg selv til å spise for babyens skyld. I dag følte jeg meg mye bedre, ikke like slapp og trett som tidligere. Matlysten er fortsatt på bånn, men spiser fordi jeg vet jeg må. Trodde at nå var omgangssyken over, men kastet opp igjen i ettermiddag. Kjenner bra med liv så vet at mini har det bra der inne, men er jo litt bekymret for at han får nok næring når jeg får i meg så lite mat. Er knappe 6 uker til termin og jeg legger generelt lite på meg. Har tatt av ca et par kilo de siste dagene så totalt sett så viser vekten +2,5 kg iforhold til vekt før graviditet. (La lite på meg under forrige svangerskap også, så verken lege eller jordmor har vært opptatt av vekten min da vi da fikk en stor og fin gutt på nesten 4 kg.) Hva hadde dere gjort? Kontaktet lege? Eller ikke? Føler meg som sagt bedre, men likte ikke helt at jeg kaste opp igjen i dag. Andre som har hatt omgangssyken i det siste? Hvor lenge varte det?
1imagen1ihagenopptattheledagen Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Det var akkurat som å lese om meg selv! Har hatt det slik jeg også siden mandag, men lillegutt i magen sparker og det er mye liv. Har gått ned over 2 kilo på disse 3 dagene, men ikke vært i kontakt med lege eller jordmor. Vet ikke hva som burde gjøres, men har slått meg til ro med at det står bra til med den lille, siden han oppfører seg slik han alltid har gjort i magen.
HegeAE Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Det viktigaste er å få i seg nok med drikke. Spis gjerne ris-produkter. Det bitt magen, spesielt kokt ris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå