Gå til innhold

redd for å møte på jobb med ny sykemelding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan takler jeg det egentlig?

er sykemeldt for noe som "ikke synes" og har et annspennt forhold til sjefen i utgangspunktet... fikk først en uke, så 2 til og nå ble jeg sykemeldt ut november... gruer vettet av meg til å troppe opp med sen sykemeldingen... :(

for å si det enkelt så er netopp sjefen en av grunnene til at jeg er sykemeldt...

hvordan takler jeg det?

noen som har gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen som sier at du MÅ levere sykmeldingen personlig.. Send den i posten eller få en kollega til å ta den med ut for deg.Nå er det jo nye regler for sykmelding da, så innen seks uker må du i en samtale osv så det er kanskje bare å hoppe i det..

Skrevet

Skikkelig kjip situasjon. Men har ikke arbeidsgiver rett til å vite hvorfor du er sykmeldt? (Ikke presis "diagnose", men dog..) På et eller annet tidspunkt må du nok ta opp dette med noen på jobben. Hva med tillitsvalgt eller din sjefs overordnede?

Utover det skal du slett ikke ha dårlig samvittighet overfor jobben når du blir sykmeldt! Tenk at sjefen din er en forbigående liten fis i ditt liv, ikke sløs bort tid på å grue deg eller stresse deg opp pga han/hun.

Skrevet

Arbeidsgiver har aldri rett til å vite hva som feiler en sykmeldt.

HI; send sykmeldingen i posten?

Skrevet

forholdet mellom meg og sjefen har faktisk blitt organisasjonsmat... såpass for å si det sånn....

vet ikke om han vet det enda... derfor er jeg enda mere redd for å møte ham. men jeg må jo si ifra at jeg er sykemeldt 3 uker til da... grøss... må jo uansett ringe ham og si ifra og jeg er så nervøs at jeg blir kvalm av tanken på å ringe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...