camosilla Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 til han sovner. Umulig å legge han jo!!
nick39 Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Stakkar liten..............(eller tuller du???)
May-juli07+mai09 Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Pust rolig et par ganger, vask ansiktet ditt med kaldt vann... Gå inn til han med nytt, friskt mot. sett deg ned på en pute e.l. ved siden av sengen, syng sanger som roer han og stryk han i håret!!! lykke til!!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Ja, stakkar liten. H'n er 11 mnd? Tror ikke det er måten å gjøre det på altså... skjønner du er sliten, men sett deg ned å pust, før du begynner igjen
camosilla Skrevet 6. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2008 Hjelper ikke, bare reiser seg opp og står i senga. Han sovner hvis jeg legger meg med han i senga, men kan jo ikke holde på sånn i all evighet heller...
May-juli07+mai09 Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Da går du å leggger deg med han i kveld også kjøper du sovepose med stropper i morra!! det bruker vi å han roer seg i den....
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 6. november 2008 #7 Skrevet 6. november 2008 Skjønner godt du er sliten, men han kan ikke skrike seg i søvn. Du trenger ikke å gi ham mye oppmerksomhet, faktisk minimalt, men sett deg ned nå, pust i et par minutter, og så går du inn. "Nå er det natt lille venn, sov godt" (legg ham ned, kjærlig men bestemt) og gå ut. Ja, jeg VET det høres dumt ut, men repeter 10000 ganger om så er, la han vite at du er der, men at nå er det natt, og om natten er du totalt uinteressant. Kan hende du må holde på nettopp 10000 ganger i kveld, 7000 i morgen, og 5000 dagen etter der. Gi det en god uke, så kan jeg nesten love deg at det ordner seg! Han må vite at du er der - at han er trygg, men samtidig lære seg å sovne selv. Å legge seg sammen med ham løser bare problemet på kort sikt, og du må ta "tørnen" senere. Å la ham skrike seg vekk gjør ham utrygg, og prosessen blir eeenda lenger. Lykke til!
nick39 Skrevet 6. november 2008 #8 Skrevet 6. november 2008 Nei det er jeg enig til...... Det jeg gjorde (ca 3 netter)......... inn og tar (her jentene) opp på fange til de har roet seg ned. legge henne ned sier god nat, går ut, inn igjen..........og gjentar dette (phuuuu mange ganger). Han kommer til å sovne til slutt .....utmattet. Men du må ikke gi deg..... Her gikk det greit etter 3 kvelder. Viktig at de får komme seg ut av griningen og får roet seg ned, sånn at de kjenner at de blir/er trøtte.Lykke til
ALIICE Skrevet 6. november 2008 #9 Skrevet 6. november 2008 Før eller senere må han lære å finne søvnen selv! Og det er like greit å ta det nå! Han har ikke vondt av å gråte litt, gå inn til han med jevne mellomrom slik at han vet at du er der. Si til han at nå må han sove. Er du konsekvent tar det kanskje to-tre kvelder før han lærer å finne søvnen selv! Lykke til=)
Ksenia & Anjem Skrevet 6. november 2008 #10 Skrevet 6. november 2008 At barn på 10-11 mnd føler seg utrygge selvom de må gråte litt synes jeg er bare noe stort tull. Ingen av mine sønner har vært utrygge. Man kar jo ikke gutten gråte i 30 minutter i strekk. Barn har ikke vondt av å gråte litt altså. Husker når vi sluttet med melk på natten til eldsteman..Han skrek som bare det. Tror du det var tårer i øynene hans? Å nei hehe han var kjempesinna. Vi som foreldre må faktisk sette foten ned og lærne barna gode søvnrutiner dersom de ikke finner de selv. Det betyr selvsagt ikke å la de gråte ustoppelig, men en fin balanse. Vi gikk inn og ut av rommet hans hele tiden. Det gikk 2 netter så osv han natta gjennom. Og det gjør han 4 år senere også
lamlim Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 hei vet akkuratt hvordan du har det... kan bare si at tipset til " WF og ♀jentene♀ 06&08" fungerte veldig bra for oss. Det tok ca en uke, men etter det har det ikke vært noe problem. det er hard og slitsomt mens det holder på, men helt klart: du får igjen for å være bestemt og konsekvent. Så lenge du vet at det ikke er noe galt, ikke redd, ikke tørst ikke syk eller vondt noe sted så anbefaler jeg denne metoden. Lykke til!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 Selvom dine barn ikke har vært utrygge er det store forskjeller blant alle barn når de "blir" trygge, og hva som skal til for at de blir det. Enig med deg selvfølgelig at gutten ikke skal skrike i en halvtime. Og også et godt poeng du har med hva slags følelser som faktisk er i sving. Skriking/gråt har vi vel en tendens til å tro har noe med tristhet eller utrygghet å gjøre, som du sier: De kan jo meget vel være fly forbanna og kjempesinna ;o)
camosilla Skrevet 6. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2008 Han sover nå. La meg sammen med han, men kan jo ikke holde på sånn. Har ALDRI latt han skrike seg i søvn noen gang, bare så det er sagt. Syns jeg har prøvd det meste... Han fant søvnen selv før for flere mnd siden, helt til han klarte å reise seg opp. Da begynnte dette her. Om natta også når han våkner må han opp i senga våres og sovne sammen med meg. Det var aldri noe problem før, men ble sånn plutselig for kanskje to mnd siden. Og i natt var det ikke nok med puppen heller så jeg måtte ned å lage flaske til han. Dette går jo bare den gale veien, kunne heller tenkt meg at han skal spise mindre om natta, men neida...
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 6. november 2008 #14 Skrevet 6. november 2008 Godt han sover nå da camosilla. Den eneste måten å få bukt med det på er nok å ta tyren ved hornene og virkelig bestemme seg for at "nå gjør vi det på denne måten". Det er hardt mens det står på, dette med å lære dem å sovne selv, men du og du så verdt det etterpå, ikke minst for barnet selv! Hvis du går i gang med denne "mamma er uinteressant og nå er det natta"-varianten jeg skrev om over her, så gjør det når du har overskudd nok. Bestem deg på forhånd at nå skal du bruke en uke på å lære ham å sovne selv (og så kan du heller bli positivt overrasket når det bare tar 3 dager )...) I og med at "alt du har prøvd" ikke ser ut til å fungere for dere vil jeg anbefale på det sterkeste å ta det nå før han blir enda større og mer hardnakket på at han ikke skal/vil sove alene. Igjen, lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå