Gå til innhold

Sulte seg.. Spiseforstyrrelse, eller hva feiler meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid holdt på å tulle med maten.. Har perioder hvor jeg spiser mye, og perioder hvor jeg omtrent sulter meg. Så jeg kan gå litt opp, men går som regel ned igjen. Men stopper der. Men jeg kunne tenkt meg ned 5-6 kilo..

Men jeg har alltid hatt en dårlig forhold til mat. Jeg tenker på mat HELE tiden, konstant. Når jeg sulter meg, og når jeg ikke gjør det. Tenker enten hva jeg ikke kan spise, hvor lite jeg må spise osv. eller så tenker jeg på hva jeg skal spise til kvelden..

Jeg får også veldig dårlig samvittighet når eller etter at jeg har spist.. Ved hvert måltid. Tenker at det burde jeg ikke spist o.l... Men jeg kaster aldri opp. Men det er slitsomt å tenkte på dette hele tiden! Jeg klarer jo ikke å kose meg med mat i selskapet heller..

Spiser ikke så mye mat egentlig, det er går vel mye på godis, boller o.l.

I periodene hovr jeg prøver å sulte meg så prøver jeg å ikke gå over 1000 kcal. da får jeg nøya! Men jeg klarer jo ikke holde det noe lengere enn til jeg har gått ned de kiloene jeg la på meg under en spiseperiode..

Men nå må jeg skjerpe meg, men jeg vet jo ikke hva som er normalt, eller je vet det i teorien, men klarer ikke utføre det.. Å jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det heller..

Men i dag har jeg spist følgende:

* 2 grove brødskiver til frokost med vanlig pålegg

* samme til lunsj + 2 klementiner

* vanlig middag

* litt mango og 4 druer

Drikker kun vann, å det har jeg gjort lenge.

Men i dag har jeg ikke følt me så sulten på kvelden, om jeg spiser ingenting på dagen så får jeg jo en trang på kvelden til å putte noe i munnen, føler at jeg har noe å fylle opp..

Men er det gale sånn jeg har spist i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at du ikke får særlig svar på tråden din er følgende..

Om du lurer på om du har en spiseforstyrrelse så har du mest sannsynlig det. Når mat er det du tenker mest på i løpet av dagen , så har du en spiseforstyrrelse..Sier det igjen,. gå til lege, be om hjelp..Er du heldig trenger du bare noen timer til psykolog samt oppfølgingstimer hos denne en gang i måneden/annenhver i en tid fremover,,, har du allerede gått for langt så er det mulig du i tillegg vil trenge medisinsk hjelp.. Ingen lege som ler av noen som kontakter dem fordi de føler at de sliter med maten og forholdet sitt til den. Så lenge det er et prblem for deg (og det ER det som du beskriver det) så vil du bli tatt alvorlig og videre oppfølging vil bli vurdert ut ifra hvor langt på vei utfor stupet du er..

Hilsen tidligere anorektiker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...