gravidjente23 Skrevet 6. november 2008 #1 Skrevet 6. november 2008 Leste i et innlegg her, en som skrev at det var vanlig med ekstra UL i uke 32 ved foranliggende morkake..? Stemmer dette? Har ikke hørt om dette før, så nå begynte jo jeg å lure siden jeg har foranliggende...
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Jepp det stemmer. Det er for å sjekke om morkaka har flyttet seg. Hos de fleste har den flyttet seg til da og da trenger man ikke ta noen forhåndsregler o forhold til fødsel.
Herkules Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 Husk at det er forskjell på foranliggende og forliggende (eller hva de sier) Når morkaka er foranliggende ligger den foran åpningen og flytter den seg ikke til fødsel blir det ks Forliggende da ligger den mellom babyen og magen din og kan dempe spark, men er ikke til hinder for fødsel
Gjest elissa2 Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 jeg hadde foranliggende morkake,og måtte inn igjen på ul. men heldigvis hadde morkaka flytta på seg,så den lå ikke foran åpningen lenger, så da får jeg heldigvis føde vanlig, og slapp unna keisersnitt:):) i de fleste tilfeller så flytter den på seg i løpet av svangerskapet sa legen til meg...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå