SOL*SOL Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Zealand Thai Suppe 1 dl soy 1/4 - 1/2 dl honning 2 båter hvitløk (hakket) 1/2 løk (hakket) 1 rød chili pepper (hakket) 1 Jalapeno pepper (hakket) 2 dl fersk koriander (kuttet opp) 1 gulrot (kuttet i tynne strimler) Fersk sopp (etter smak) Fersk Ginger (etter smak) 2 bokser kokosmelk (til 2 personer). Kylling eller reker Ris. Ellers kan du ha i det du liker ...paprika, erter, broccoli osv Stek kyllingen eller rekene i en stekepanne for seg selv. I en stekepanne ha i litt olje og soya olja. Etter at du har kuttet opp hvitløken, løken, chili pepper, jalapeno pepper, ginger, og gulrota stek det i eit par minutter før du har i honningen, soppen og korianderen. Til slutt har du i kyllingen eller rekene og kokusmelka. La det småkoke i eit par minutter. Du kan ha i mer enn 2 bokser kokusmelk ...kommer an på hvordan du vil ha suppa di. Jeg pleier å ha i mer soya på dette tidspunktet. Smak til. Server med ris.
overkill Skrevet 6. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2008 Takk! Den såg deilig ut. Fleire?
annethe Skrevet 6. november 2008 #4 Skrevet 6. november 2008 Noe veldig enkelt: Ris, det du vil av grønnsaker, det du vil av kjøtt (jeg synes svin, reker eller kylling er best) og karry. Kok opp ris, stek kjøttet, wok grønnsaker og sleng ris og kjøtt i woken sammen med kokosmelk, salt, pepper og karry.
overkill Skrevet 6. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2008 Nam. Denne skal prøvast. Vanleg karrykrydder? Må ein ha i karry? (mannen likar ikkje). Evnt. anna krydder som kan passe ilag med dette?
annethe Skrevet 6. november 2008 #6 Skrevet 6. november 2008 Hmmm... Jeg har bare brukt vanlig. Aner ikke hva annet som kunne vært godt til, men nå er jeg litt kjedelig i krydder-veien. Men det går helt sikkert fint uten også ,dere som liker det kan jo bare blande i etterpå, så kan han bruke det han vil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå