Gå til innhold

Funker epidural også på pressriene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er pressriene jeg gruer meg til, og lurer på om det da er noe vits m epidural for meg? Forrige fødsel gikk veldig raskt (4 timer fra første svake rie til gutten var ute) og jeg rakk ikke å komme opp i fødesenga før pressriene begynte.

Gruer meg liksom endel til selve utdrivningsfasen, og lurer derfor på om epidural hjelper? Har hørt så mye skryt av epidural og kunne egentlig tenke meg å prøve denne gangen, men hvis det bare hjelper på de vanlige riene tror jeg ikke jeg rekker å ta det egentlig, har ikke kommet på føden før pressriene de to andre fødslene...

Er veldig rart, men gruer meg mer til fødselen denne gangen enn de to andre gangene jeg har født... Hmm, selv om jeg har hatt veldig greie fødsler og derfor egentlig ikke burde bekymre meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada.... epidural funker på alt!!!

jeg følte ingenting jeg!!!

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man tar det til det virker? Har hørt at det er veldig viktig å få det til riktig tid, synes det høres litt skummelt ut...

Skrevet

Noen føler intet når de tar epidural, men overhode ikke alle!

Jeg kjente alle riene, også pressriene godt. Epiduralen tok bort ryggsmerte, ikke så mye mer.

Og den hjelper ikke på smerte i det tidsrommet hvor hodet/babyen kommer ut.

Skrevet

for meg funket epiduralen bare en liten stund.. mn da pressriene kom, var alle smerter tilbake for fult... det var så vondt.. men var ganske sliten jeg da.. hadde gått igjennom 66 timer med rier før jenta mi var ute...

så gruer meg denne gangen.. fikk traumatiske opplevelse sist..

Skrevet

For min del tok epiduralen alt bortsett fra toppen av riene. Jeg kjente at pressriene var pressrier, og så lenge jeg fikk (eller orket) presse, syntes jeg ikke de gjorde vondt, da var jeg så opptatt med det jeg holdt på med. De var derimot relativt vonde de gangene jeg ikke presset (orket ikke presse noe på slutten etter to timers pressing, endte i ks pga lite framgang i fødsel, så jeg vet ikke hvordan det hadde kjentes ut idet barnet kommer ut) - men helt sikkert MYYYYE mindre vondt enn det hadde gjort uten epidural.

Jeg var veldig redd for at jordmor skulle skru av epidural under pressriene, men det gjorde hun heldigvis ikke. :)

Skrevet

hei hei:)

forhør deg med fødsels-spinal eller hva det heter.. det fungerer med en gang og mot pressrier( smertene)

Skrevet

Jeg fikk epidural de siste snaue 2 timene med min første. (ble tatt med vakum etter 55 timer)

Den tok all smerte. kjente ikke noenting bortsett fra press fra riiene. Ikke smerte.

Om du får det veldig tidlig i fødselsforløpet er det jo mulig at virkningen avtar. ant ikke mulig å holde epiduralen igang ubegrenset med tid.

Brukte ikke noe med nr 2, og hun tok bare snaue 5 timer fra første riie til jeg var i dusjen. Nr 2 går så og si alltid mye lettere. Særlig om det ikke er veldig lenge siden sist.

Ikke grue deg du, ta det litt som det kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...